• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wisselende set aan waardes ophalen uit 'Totaalbestand'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorem

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2018
Hallo allemaal,

Ik heb een gigantische excelsheet met productinformatie, waar ik graag eenvoudig bij opvraag voor een selectie van artikelen een selectie aan waardes wil kunnen ophalen. Dit kunnen uiteraard verschillende artikelen en waardes zijn.

Helaas kan dit niet met een eenvoudige vertikaal zoeken functie, omdat de gevraagde kolommen kunnen verschillen...

Hopelijk word het duidelijk uit mijn voorbeeldbestand.
Het tabblad 'gevraagd' kan telkens anders zijn, waarbij alleen de artikelnummers altijd in dezelfde kolom staan. De gevraagde kolommen kunnen verschillen. Hoe zorg ik ervoor dat ik met een 'vaste' formule de verschillende waardes uit het totaalbestand (tabblad 2) kan ophalen?

Hopelijk kan een van jullie mij op weg helpen! Alvast bedankt!

Bijlagen

Zo?

Code:
=INDEX(Totaalbestand!$A$2:$F$6;VERGELIJKEN($A2;Totaalbestand!$A$2:$A$6;0);VERGELIJKEN(C$1;Totaalbestand!$A$1:$F$1;0))

Bijlagen

Maak er intelligente tabellen van.
Dan maakt het niet uit waar "Prijs Duitsland" staat.
Code:
=VERT.ZOEKEN(Tabel2[[#Deze rij];[Artikelnr]];Tabel1[#Alles];KOLOM(Tabel1[[#Kopteksten];[Prijs Duitsland]]);0)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zo?

Code:
=INDEX(Totaalbestand!$A$2:$F$6;VERGELIJKEN($A2;Totaalbestand!$A$2:$A$6;0);VERGELIJKEN(C$1;Totaalbestand!$A$1:$F$1;0))

Bedankt voor de reacties allebei!
Heb eerst deze even geprobeerd, werkt inderdaad perfect! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan