wisselende tekst onder menubalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
L.S.

Als beginner van het bouwen van een website heb ik een paar vragen:
  1. Na veel 'gepruts' is het me gelukt om een mooie navigatiebalk te maken, netjes in het midden van het scherm. Echter, het lukt me niet om de items daarop netjes allemaal gecentreerd daarop te krijgen. Als er een item bijkomt of verdwijnt (kan in dit stadium nog gemakkelijk gebeuren), dan moet ik alle marges weer aanpassen en dan nog is het nooit precies uitgelijnd;
  2. Nu ik de werkbalk klaar heb, wil ik er wisselende tekst en figuren onder kwijt. Hoe doe ik dat: steeds een nieuwe pagina linken met ook telkens de menubalk etc. lijkt me omslachtig en moet m.i. anders kunnen? Ik zou een soort box willen hebben waar ik afhankelijk van de menuoptie informatie kwijt in wil kunnen, liefst met een scrollbalk;
  3. Is er een code om een CSS/HTML regel over te slaan, in plaats van te tijdelijk te wissen?

Hulp wordt zeer gewaardeerd!

gegroet,
mrt

1. kun je de code posten dan hebben we wat meer inzicht in wat je bedoeld.
2. je kan de content wisselen met javascript eventueel. het nadeel van HTML is dat het statisch is.
3. zet dit voor de code die je tijdelijk wilt uitschakelen <!-- en dit na de code -->

Dank! 1 is me inmiddels wel gelukt; 2 ben ik inmiddels ook achter (ik zal voorlopig met de beperkingen proberen te leven) en 3 is voor mij goed bruikbaar.

gegroet,
mrt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan