Wisselende wifi snelheidsoverdracht ondanks nieuwe hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franzz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2012
Ik heb een vreemd probleem waar ik niet uitkom. Mijn laptop, een acer aspire met i5, 4gb en inmiddels een intel advanced-6235 wificard maakt slecht verbinding en geeft lage overdrachtsnelheid aan bij status van verbinding. Ik had eerst een broadcom half mini pci en dacht dat het daar aan lag. De snelheid die wordt weergegeven bij "status van draadloze netwerkverbinding" in windows 7 64-bit is laag en schommelt erg.
Ik heb een aantal testen kunnen, waaronder met mijn eigen router, een sitecom wl-312, een ubee wifi modem van ziggo en een tp-link wr2543.
De snelheid schommelt heen en weer, van 54Mbps naar 144Mbps naar 117Mbps naar 130Mbps. Dit gebeurt zonder dat er iets veranderd aan afstand. Kanaal van de router(wl-312) heb ik al optimaal gezet, in mijn geval kanaal 2. Erg wisselend dus en 300Mbps is niet haalbaar.

Nu heb ik ook getest met een ubee wifi modem van ziggo en een tp-link 2543, op het moment dat ik deze routers instel op 5Ghz is 300Mbps wel haalbaar, hij zakt af en toe naar 270Mbps maar blijft steeds terugkomen op 300Mbps.

Een vriend welke een Dell laptopje heeft van 3 jaar oud heeft altijd strak in het schermpje "status van draadloze netwerkverbinding" 300Mbps staan, hij werkt met de tp-link router. De instelling in de router is daarbij 2.4Ghz!

Wat me verder is opgevallen, is dat in het scherm "status van draadloze netwerkverbinding" bij de regel Status van media het woord "ingeschakeld" steeds knippert. Dit knipperen heb ik niet eerder gezien, ook niet bij de kameraad welke met de tp-link werkt.

Inmiddels weet ik niet meer waar ik het moet zoeken, heb een half mini pci wifikaartje aangeschaft, de intel advanced n6235, diverse router instellingen en diverse routers geprobeerd. Afstanden verkleind en vergroot, getest met diverse adapterinstellingen, maar zonder resultaat.

Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, Maar gaat dit om bestandsoverdracht tussen verschillende computers op het netwerk of om je internetsnelheid?
want je internetsnelheid ligt waarschijnlijk toch niet boven 54 Mbps.
Ik heb zelf een 1 Gbps connectie staan bij me verbinding, nou ik kan je vertellen dat haalt ie nooit!
Niet met een internet abonnement en ook niet in bestandsoverdracht. (bestandsoverdracht word ook gelimiteerd door de snelheid van de harde schijf)
Volgens mij staat dat er alleen dus... zodat je weet wat die poort aankan, dus bij mij tot 1Gbps.

Laatst bewerkt:
Beste Aloew,

Ik heb het niet over de snelheid die ik te zien krijg bij het verplaatsen van bestanden binnen het netwerk. Ik probeer even een screenshot mee te posten zodat je kunt zien wat ik bedoel.netwerk.jpg

heb je al in de eigenschappen van je draadloze adapter gezien of daar bepaalde instellingen beter kunnen staan?

Beste Contrzoom,

Ik heb zowel in de router gekeken naar de instellingen, als de instellingen van de draadloze adapter. Ik heb uiteindelijk in de router channel bandwith op AUTO 20/40MHZ gezet. Na deze instelling veranderd te hebben, verscheen in het hierboven geplaatse plaatje een snelheid van 300Mbps, maar ook 270Mbps, 150Mbps en meer wisselende snelheden. Het vreemde is dat er op dat moment geen factoren zijn die hiervoor kunnen zorgen, de router staat 3 meter tegenover me, er is verder geen draadloos verkeer en ik heb het kanaal van de router dusdanig ingesteld dat signalen van buren me niet in de weg zitten. Ik blijf het vreemd vinden dat "ingeschakeld" zoals te zien in het plaatje blijft knipperen. Het is net of de adapter onderbroken wordt ofzo.

Hoi Franzz,

Ik snap dat je het over die snelheid had waar je een print screen van gemaakt hebt.
Nou vind ik het ook raar dat jou snelheid verspringt... dat is wel een beetje vreemd!
Maar toch snap ik het probleem nog niet. Het is leuk als er 300 Mbps zou staan. Maar met wat denk je die snelheid te bereiken?

De internetsnelheden in Nederland zijn maar tot 120 Mbps, dus alles wat je via die snelheid doet zal toch nooit die 300 Mbps bereiken.
Je Kan je internetsnelheid testen op www.speedtest.net als die de max haalt ... dan zou ik niet eens de moeite nemen om het te veranderen
Vind het wel vreemd dat ie aan en uit knippert.
wel raar als de wifi kaart het aangegeven snelheid niet weergeeft

Staat er misschien een geel tekentje bij apparaat beheer?
Heb je de wifi kaart er al is opnieuw ingezet?
Nieuwe Updates van het internet gehaald als die er zijn?

Doet de verbinding het wel gewoon met internet browsen, zonder dat je de internet verbinding verliest?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan