wisselknop met wachtwoordformulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Hallo,

Ik heb op m'n formulier een wisselknop. Daarbij heb ik een formulier dat opent om een wachtwoord in te vullen. Is het mogelijk dat de wisselknop pas omlaag gaat, zodra het wachtwoord pas is ingevoerd.

Dus nu: druk ik op de wisselknop en gaat die meteen omlaag en opent vervolgens het wachtwoordformulier.

Wat zou moeten: druk op de wisselknop (gaat nog niet omlaag) en opent wachtwoordformulier en zo juist, dan knop omlaag en vervolgacties. Wachtwoord niet juist --> knop valt niet omlaag.

Ik heb geprobeerd met On Click gebeurtenis maar dat werktte niet helaas. Ik vraag mij af of het mogelijk is en zo ja, hoe?

Bedankt voor de info alvast,
scw :thumb:

Wat bedoel je met: "druk ik op de wisselknop en gaat die meteen omlaag" ? Ik heb wel eens voor de gein een knop gemaakt die zich verplaatst over het formulier, maar dat zal je vast niet bedoelen...

Euhm een toggle button, die de focus heeft, die valt omlaag zeg maar.

Je bedoelt dat-ie ingedrukt is.... Wat is de functie van die wisselknop? Waarom is het belangrijk dat je niet ziet dat er op is geklikt?

Zodra deze wisselknop de status "OnFocus" heeft, veranderd de listbox op het form van recordsource. Deze nieuwe recordsource zou alleen voor bepaalde gebruikers zichtbaar moeten zijn. Daarom is het fraai als die niet omlaag gaat vóór het wachtwoord juist is ingevoerd. En dat die helemaal niet omlaag gaat wanneer er een foutief wachtwoord wordt ingevoerd. Mocht die omlaag gaan, dan zou die direct de listbox recordsource moeten veranderen. En mocht er dan weer opgeklikt worden (toggle button omhoog), springt de listbox weer naar de oude recordsource. Dat is hoe ik het voor me zie... maar of het tot de mogelijkheden behoord. :rolleyes:

Als je de gebeurtenis hangt aan <Bij Kiezen> blijft de knop nog omhoog staan. Na het afwerken van de code die je dan start, zal hij vermoedelijk wel ingedrukt worden, maar als je dat niet wilt, als bijvoorbeeld het wachtwoord niet klopt, dan kun je met SetFocus een andere knop de focus geven, dan gebeurt er niks met de wisselknop.
Dus samenvattend: met <Bij Kiezen> start je het ww formulier. Als het ww correct is, doe je daarna niks, of de actie die je vervolgens wilt uitvoeren. De knop wordt netjes ingedrukt weergegeven. Is het ww fout, dan zet je de focus op een andere knop, en blijft de knop omhoog staan.

OK dat klinkt exact als de oplossing! Ik ga even experimenteren en laat het weten of het gelukt is uiteindelijk!

Het lukt nog niet helemaal... Op zich gaat het wachtwoord invullen en vervolgens recordsource aanpassen goed. Echter, de knop valt niet omlaag zodra het correcte wachtwoord is ingevuld, daarentegen valt die wel omlaag zodra het onjuiste wachtwoord wordt ingevuld...

Hierbij even een voorbeeldje.

Bijlagen

Jawel, maar de database staat thuis, dus je zult tot vanavond moeten wachten ;)

Ah da's heel fijn, bedankt alvast... ik heb alle geduld.

Hoi Octafish,

Was dit nog gelukt eigenlijk??

Gr, scw :)

Jawel, maar vergeten 'm te uploaden :o
Wordt dus vanavond!

Kattebelletje

Goedenavond Octa!

Kun je hier nog aan toekomen misschien? :rolleyes:
Alvast hartelijk dank voor de hulp! :thumb:

scw!

Moet er toch nog even naar kijken, want hij crashte toen ik 'm gisteren nog even wilde bewerken. Dus nog even geduld...

:D Geen probleem! Ik waardeer je moeite! :thumb::thumb:

Gr. scw

Kijk eens of dit in de buurt komt...
... Overigens wil ik over het nut van de functie zo nog wel een keer een boom opzetten ;)

Bedankt het werkt in principe perfect, echter nu is het zo dat die maar één keer om het wachtwoord verzoekt. Is het mogelijk dat als die knop weer omhoog is en opnieuw wordt aangeklikt dat weer eerst het WW-formulier tevoorschijn komt? Misschien bij een andere gebeurtenis zetten :rolleyes:?

Ik begrijp niet helemaal wat
een boom opzetten
betekent. Maar wel dat het in mijn situatie de meest gebruikersvriendelijke/begrijpelijke oplossing is.

Nogmaals bedankt alvast voor dit,

scw :thumb:

Als je de code bekijkt, zul je zien dat ik de code voor het ww (met opzet) heb aangepast, zodat er maar één keer om een wachtwoord wordt gevraagd :) ) De achterliggende gedachte is, dat iemand die eenmaal is ingelogd in het systeem, en het wachtwoord goed heeft ingevuld, daarmee heeft aangetoond dat hij recht heeft op de opties in de keuzelijst. Anders zou hij het wachtwoord immers niet goed in kunnen vullen. En als je recht hebt op iets, dan hoef je die persoon niet lastig te blijven vallen met steeds dezelfde vraag, waar hij (gezien het verleden) het antwoord dus toch wel op weet!
Oftewel: eenmaal ingelogd, dan mag je altijd van de rapporten gebruik maken. Deze situatie werkt uiteraard minder goed als meerdere mensen met dezelfde account op één pc werken, en er binnen één formuliersessie meerdere personen aan het formulier zitten. Maar in dat geval zou ik zeggen: sluit het formulier af, dan begin je met een schone lei als je het formulier opent, en vraagt hij weer om een wachtwoord! Kortom: een stukje klantvriendelijkheid....
Een Boom opzetten betekent in Rotterdam: in een kroeg gaan zitten, een paar goeie pinten aan laten rukken en er eens uitgebreid over gaan praten ;)
Of het in jouw geval de beste oplossing is? Kan ik dus niet beoordelen. Maar een ingedrukte knop die een andere tekst heeft als de uitgeklikte knop, en ook een andere functie, vind ik nog steeds verwarrend... Ik zou meer dan tevreden zijn met een knop die van Caption wisselt, maar wel in de Uit-stand blijft staan. Dat voelt een stuk natuurlijker in het gebruik. Je weet dan dat als je op de knop klikt, dat er iets gebeurt in de lijst. Oftewel: Klik = Verandering. En zo hoort het in mijn ogen ook...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan