• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wisselschema voetbal pupillen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sylvester1014

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2022
Berichten
1
Hoi Allen,

Ik ben trainer van een voetbalteam jeugd onder 8 jaar. Tijdens wedstrijden moet ik wisselen. Dat levert vaak problemen op. Er mogen 6 kinderen in het veld. Dat is inclusief de keeper. Die staat er vast in en wordt niet gewisseld. In totaal heb ik 9 kinderen. Dus er staan er vaak 3 wissel.

De wedstrijd duurt 40 minuten. 2 x 20 minuten. 20 minuten per helft. Omdat de kinderen nog heel jong zijn lassen we in die 20 minuten om de tien minuten een pauze van twee minuten in.

Ik vind het lastig om een wisselschema te maken zodat ik iedereen kan laten voetballen. Kan iemand mij hieraan helpen?

Alvast bedankt.

Mvg

Sylvester
 
hallo Sylvester, welkom op dit forum.

je schrijft:
Dat levert vaak problemen op
welke ?

hoe doe je het nu? elke 10 minuten wisselen?

maak zelf eens een excel voorbeeldje hoe het er uit moet gaan zien. en plaats het hier.
 
Ik denk dat het maken van een wisselschema op de achterkant van een sigarenkistje eenvoudiger is dan in Excel.
Gelukkig had ik nog een oud sigarenkistje. Hieronder de uitwerking, die ik daarop heb gemaakt:

Ingeval van 8 spelers, waarvan er 5 in het veld staan (keeper buiten beschouwing gelaten) is er in de wedstrijd gemiddeld 5/8 * 40 minuten = 25 minuten speeltijd per speler.

Ervanuit gaande dat je alleen wilt wisselen in de breaks om de 10 minuten kunnen 4 spelers 30 minuten spelen en 4 spelers 20 minuten.

Nummer de spelers 1 t/m 8
Wissel steeds 2 spelers na 10 minuten. Voeg de nieuwe spelers steeds toe aan de einde rij en vervang de spelers aan het begin van de rij.
Voorbeeld:
00-10 min: speler 1 2 3 4 5
10-20 min: speler 3 4 5 6 7
20-30 min: speler 5 6 7 8 1
30-40 min: speler 7 8 1 2 3
Nu hebben de spelers 1 3 5 en 7 30 minuten speeltijd gehad en de spelers 2 4 6 en 8 20 minuten.

Als je de volgende keer de rij met een even nummer begint dan is het net andersom.
 
Laatst bewerkt:
Als je trouwens iedere speler 25 minuten wil laten spelen dan kan je denk ik het beste om de 5 minuten 1 speler vervangen:
00-05 minuten: speler 1 2 3 4 5
05-10 minuten: speler 2 3 4 5 6
10-15 minuten: speler 3 4 5 6 7
15-20 minuten: speler 4 5 6 7 8
20-25 minuten: speler 5 6 7 8 1
25-30 minuten: speler 6 7 8 1 2
30-35 minuten: speler 7 8 1 2 3
35-40 minuten: speler 8 1 2 3 4
 
Misschien is dit een betere verdeling
Hoeven de spelers niet zolang achter elkaar te spelen of op de bank te zitten.
Dit laatste is denk ik wel van belang voor de kinderen.
 

Bijlagen

  • speeltijd.xlsm
    10,1 KB · Weergaven: 307
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan