• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wissen via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Kopieeren via macro

Ik heb een werkblad, daarin kunnen in, laten we zeggen, bereik A1 t/m A10 waardes worden ingevuld. Datgene wat wordt ingevuld moet gekopieerd worden naar een tweede werkblad. Hiervoor wil ik een macro gebruiken. Tot zover geen probleem.

Echter, wegens de aanwezigheid van samengevoegde cellen moeten ALLEEN de INGEVULDE cellen door de macro geselecteerd en gekopieerd worden. De lege cellen in het bereik moeten door de macro met rust gelaten worden.

Kan dat?

Laatst bewerkt:
Deze macro maakt gebruik van een lijst die je ingevulde gegevens kopieert. Het is een selection_change macro dus als je wat verandert wordt ie meteen aangeroepen. Kijk even of dit wat voor je is.

Kopieert alleen als de cel niet leeg is ( > "")

Bijlagen

Helaas, niet helemaal wat ik in gedachten heb.

Even een opsomming van wat precies de bedoeling van de werkmap is;
Blad 1: hier worden gegevens over artikelen ingevuld. Maximaal 10 artikelen per keer, maar vaak minder, laten we zeggen deze keer 3. Deze gegevens moeten worden geselecteerd en gekopieerd naar blad 2.

Vervolgens worden de op blad 1 ingevulde gegevens middels een reeds werkende macro gewist, waarna opnieuw gegevens worden ingevuld. Deze keer bijv 5 artikelen. Deze gegevens moeten worden geselecteerd en gekopieerd naar blad 2 onder de eerste 3 gegevens uit de vorige sessie. Hier staan nu dus 8 "regels".

Ik zoek dus een macro die niet alle 10 beschikbare "regels" selecteerd, maar alleen de ingevulde. In de eerste sessie dus 3 regels en in de tweede sessie 5 regels. Het onder elkaar plakken op blad 2 hoeft niet te worden opgenomen in de macro, dit gebeurt handmatig.

Het probleem is dat ik, wanneer alle 10 beschikbare maar niet ingevulde regels uit sessie 1 gekopieerd worden naar blad 2, een foutmelding krijg wanneer ik de ingevulde regels uit sessie 2 over de lege regels van sessie 1 kopieer. Dit heeft te maken met de opmaak van blad 1 waar samengevoegde cellen in voor komen. Deze samengevoegde cellen zijn een vast gegeven waar ik niet onderuit kan.

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is........... :confused:

Overigens moet de titel zijn: "Kopieëren via macro"

Ik constateer zorgvuldig opgebouwde expertise!! :thumb:

Dit is het helemaal. Ik zal de komende dagen eens uipluizen hoe de macro in elkaar zit en hoe ik dit exact toepas op mijn eigen werkblad.

Ik zie dat ik nog wat 'rommel' in het excelblad heb achter gelaten.
Je hoeft alleen maar naar het macro deel in ThisWorkbook te kijken, de rest wordt niet gebruikt en kan weg.

UPDATE

Withaar,

Ik heb je werkblad uitgeplozen en toegepast en kom tot de conclusie dat het niet werkt. De reden? in mijn werkblad heb ik cellen met een formule (=ALS(A1>0;B1;0) en dit wordt gezien als een niet-lege cel en dus mee gekopieerd. Helaas wil mijn pc de flop welke het bestand bevat niet lezen en dus zal ik een nieuw exemplaar van mijn werk moeten scoren. Tzt hier te downen.

Tot zover,

Bedankt :confused:

Formule aanpassen misschien....

=ALS(A1>0;B1;"")

Of ander een extra controle in de macro op 0-waarden, dat moet op zich wel kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan