wit scherm na regenbui (LG Optimus L5)

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickGAE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Ik ging vanavond voetballen en heb mijn mobiel in een plastic tas langs de kant gelegd. Toen begon het kort, maar hard te regenen en heb ik er verder niet bij nagedacht dat mijn telefoon daar lag.

Na het voetballen keek ik op m'n telefoon (die was toen heel er nat) en had een gemiste oproep, ik belde terug maar ik hoorde niets. Ik keek en zag dat er een koptelefoon bovenaan stond, terwijl er geen oordopjes oid. in zaten. Ik blies in het gaatje voor oordopjes en toen deed hij het wel. Tijdens het bellen viel mijn telefoon weg en kreeg ik een wit scherm. Toen heb ik direct de batterij eruit gehaald en ben snel naar huis gegaan. Hij doet het nu nog niet.
Heeft iemand een oplossing?

Het ligt niet aan de batterij, want ik heb net een andere geprobeerd.

Klinkt als waterschade en dit is niet te herstellen. Telefoon is kapot dus.

Alles wat je er af en er uit kunt halen (baterij, sim, afdekkap) er af halen.
Vervolgens de telefoon in een bak met rijst leggen.
Laat hem daar een dag of 10 in liggen en probeer het dan nog eens.

Normaal gesproken zou ik ook nog zeggen dat je de telefoon al die tijd absoluut niet aan mag zetten maar dat is in dit geval een beetje overbodig aangezien dit al gebeurd is.
Dat "niet aanzetten" is normaal gesproken bedoelt om kortsluiting door vocht te voorkomen.

Op deze manier heb je normaal gesproken (zeer) grote kans dat je het toestel weer in orde krijgt.

Het moederbordje zal geraakt zijn door het vocht en dus defect zijn. Ook zullen er andere onderdelen defect zijn.
Laten drogen kan tijdelijk helpen maar in de toekomst zullen er toch meer klachten naar voren gaan komen of klachten terug komen.

Advies is om een nieuwe te halen en volgende keer beter opletten, maar dat laatste verwacht ik wel dat je zult doen. :rolleyes:

Ik haal zo als de supermarkt open is even rijst, bedankt voor de tips!
Ik ga even kijken voor een nieuwe telefoon (bij voorkeur waterdicht rolleyes2.gif

Zoals Woutertjuh zegt: er zal water helemaal binnenin geraakt zijn en dan gaat hij aan de binnenkant corroderen. Vocht eruit halen met rijst gaat daar niet tegen helpen. Deze telefoon is gewoon afgeschreven.

Mijn telefoon doet het nu weer, kan alleen niet meer bellen omdat er vocht in de koptelefooningang is gekomen, mijn telefoon geeft dus een koptelefoon aan, en die zit er niet in. Geen muziek/bellen meer dus.

Heb hem nog even in de rijst gelegd in de hoop dat bellen straks ook weer lukt.

Bedankt voor alle hulp!

Hoi,

Ben bang als dat nu nog niet is opgedroogd dat dit ook niet meer gebeurd denk dat de oxidatie daar het ergst is:(

Mijn telefoon doet het nu weer, kan alleen niet meer bellen omdat er vocht in de koptelefooningang is gekomen, mijn telefoon geeft dus een koptelefoon aan, en die zit er niet in. Geen muziek/bellen meer dus.

Heb hem nog even in de rijst gelegd in de hoop dat bellen straks ook weer lukt.

Bedankt voor alle hulp!

Ik zou regelmatig willen dat 10 dagen bij mij net zo snel omgingen als dat ze bij jou om gaan :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan