wit scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkjan_vis

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Berichten
7
ik heb een laptop celeron 733 met windows 98SE en de correcte drivers voor het beeld.

hierop heb ik sinds gisteren theme hospital geinstalleerd (game wat gemaakt is voor windows 95) en dit werkte in de eerste 10 games prima.

nu wilde ik de game afsluiten om hem opnieuw op te starten (onder andere naam) en kreeg ik wit beeld dus drukte op escape en kwam terug in windows. ik probeerde het opnieuw en kreeg weer wit scherm. ik probeerde weer escape maar kwam er niet meer uit. ik probeerde toen de computer opnieuw op te starten maar krijg nu alleen nog maar een wit beeld.

hij werkt verder prima want ik hoor de melding dat mijn draadloze modem er niet in zit. ik hoor het wel, ik zie het dus niet meer.

hoe los ik dit op?! ik kan niet echt terug naar de winkel aangezien het een thuisbezorgde laptop is.....
 
Welkom op Helpmij.

Allereerst is het niet zo slim om een spel te draaien wat niet geschikt voor Win 98 maar daar was je al achter gekomen (is niet kwaad bedoeld).
Volgens mij is je driver van je videokaart om zeep geholpen, normaal schakeld Windows dan over op een standaard driver (800x600). Heb je de driver op CD staan en weet je event. welke videokaart er in zit ?
 
heh... tja... dat was algemene informatie waar ik wel mee bekend was ja.. maar goed mijn vriendin vond een oude cd in mn cd box. bleek zo´n groovy games II cd te zijn die ik ooit eens van iemand gekregen had waar theme hospital op stond. had ze veel over gehoord dus ik dacht eens proberen. ging prima! heb er gisteren mee gespeeld.. vandaag... en opeens.. paf! wit.

ook tijdens het opstarten (intern geheugen check etc) alleen wit.

de videodrivers heb ik denk ik nog wel op mijn memory stick en anders kan ik ze wel op internet vinden denk ik bij de producent. maar goed hoe installeer ik dat als ik alleen wit zie.. argh... ben echt beetje ten einde raad :p
 
Heel maf.

Ik had nu mijn beelscherm van mijn desktop op de laptop aangesloten. Hiermee zie ik alles. Ik had toen de schermopties geopend en hier gekozen om alleen op het beeldscherm alles te zien.

hierna toepassen en beeldscherm opties afsluiten en terug naar beeldscherm opties.

daarna weer gekozen voor beide weergaven en hierna kreeg ik weer gewoon beeld. Het beelscherm zelf (monitor) lijkt mij dus niet stuk. ik persoonlijk denk nu aan direct-x of een draadje los waardoor hij wit wordt.

tijdens het opnieuw opstarten van het spel werd hij weer wit. met escape kwam ik hieruit. 3 seconden later werd hij toch in windows zelf weer wit. in eerste instantie denk ik dus dat het spel hierbij van invloed is en denk ik dus direct x. wat denken jullie?

waarschijnlijk denken jullie wat een sukkel opent ie het spel weer terwijl het gefixt was maja ik probeer een oplossing te zoeken waarbij ik toch het spel weer kan proberen. bestaat die?
 
OK na een tijdje lopen rommelen in de instellingen ben ik erachter dat het spelletje niet de oorzaak (meer) is want elke keer als hij nu werkt valt hij na een tijdje toch op wit. Wat ik ook doe.

Naja eerst de drivers en directx maar eens opnieuw installeren. Er zat directx 8.0 op en dat lijkt me prima aangezien de laptop traag en oud is en toch geen grote flitsende games / programmas aan kan maar goed. misschien is er iets stuk gegaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan