Wit vlekje in FullHD LED scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piriform

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Hallo,

Ik kwam er laatst achter dat ik een wit vlekje of streepje in mijn scherm heb zitten. Dit is vooral goed zichtbaar op een grijs/witte achtergrond. Ik weet de oorzaak niet. Ik heb op youtube een pixel tester gedaan. Maar dit hielp niet. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Een leraar van mij vertelde dat dit luie pixels waren.

Groeten

Piriform

Welke tv heb je? en ik begrijp dat je de pixel test op je tv hebt uitgevoerd, misschien zit er een eigen pixel tester op de tv. Dit wil vaak beter helpen dan 1tje op youtube ;)

Je kan hem op elke resolutie laten testen, zie de link !!

Je plaatst hetzelfde programma als ik al deed ;-)

@Terrarabo: Ik bedoelde de eerste post, daar zei hij dat hij op youtube heeft getest, maar het kan dan bijv. op 720p en niet op 1080p, mocht hij zo'n resolutie hebben.

Het betreft geen tv, maar een laptop. En het is circa een halve centimeter.

Oke, dat was best slecht van me dat ik van een tv uitging, excuses hiervoor. er zijn zojuist 2 goede heren die een link hebben gepost, denk dat je daar dan even naar moet kijken ;)

Als het zo groot is maak je waarschijnlijk kans op een garantie claim. Welk merk hebben we het over en hoe oud is hij ?

Met dat programma kan ik alleen de pixel zien. Hij is echter niet zichtbaar bij donkere achtergronden. Is er een programma of iets dergelijks om dit te repareren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan