with clause hergebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
438
ik ben nieuw in oracle SQL (heb enige ervaring in acces) dus misschien is de vraag niet heel duidelijk.

ik het een code met een with clause. Nu heb ik een 2de code met bijna dezelfde selectie. Om het beheer eenvoudig te houden zou ik graag er graag 1 with van maken met 2 sql codes. kan dat?
uiteindelijk moeten de afzonderlijke resultaten naar een of meerdere xl files.
dank alvast.

code 1
with TblA as (..)
, TblB as (...)
, TblC as (...)
select TblA, TblB, TblC

code 2
with TblA as (..)
, TblB as (...)
, TblD as (...)
select TblA, TblB, TblD

gewenst
with TblA as (..)
, TblB as (...)
, TblC as (...)
, TblD as (...)
select tblA, tblB, tblC
select tblA, tblB, TblD
 
Hm, 1 with met 2 sql codes?


Je hebt twee queries met subquery factoring (stored procedures? aangeroepen vanuit?) waarvan de resultaten in één of meer (2, 3, 4?) xl (Excel?) bestanden terecht moeten komen? Zonder nadere informatie valt daar weinig over te zeggen.
 
ik ha mijn best doen. ik werk met sqltools en haal de data uut een oracle database. de eerste 2 subqueries in de with zijn om de klanten te selecteren. deze is voor meerdere codes gelijk. in de eerste wil ik het klantenbestand koppelen aan activiteiten en bij een tweede aan kosten.
Nu heb ik 2 losse sql codes met dus gelijke delen in het begin van de with. ik ben bang dat in de toekomst wel een wijziging wordt gedaan in de eerst maar niet de tweede waardoor je met een verschillende klanten selectie werkt dus zou het handiger zijn als ik de twee overzichten in een code zou kunnen maken.

voorheen werkte in met acces. daarin zou ik de 2 eind query op dezelfde subquery klanten baseren zoiets zou ook in sql willen bereiken.

tot slot zal ik het bestand aanroepen zodat de data in een csv bestand komt wat in xl dor de gebruiker wordt gebruikt.
 
Zo:
Code:
with TblA as (..)
, TblB as (...)
, TblC as (...)
, TblD as (...)
select tblA, tblB, tblC, TblD
en dan de verdeling over twee rapporten in Excel doen?
 
ja natuurlijk. Ik kan de dubbele records die ik krijg door het gebruik van tabelD in xl filteren. Dank je wel. Ik dacht veel te moeilijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan