Witregels returnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reaIeZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2012
Als ik in mij toString() methode 3 dingen wil returnen, maar ik wil ze allemaal onder elkaar, niet achter elkaar geplakt (met een witregel tussen dus). Kan iemand mij zeggen hoe ik dat moet doen?

Bedankt

EDIT: blijkbaar heeft het iets te maken met \n :) Alleen werkt het niet :(

return "Naam activiteit: " + naam + "\n" + "Start activiteit: " + getBeginTijd() + "\n" + "Einde activiteit: " + getEindTijd()+ "\n" + "Duur activiteit: " + duur;

na elke \n zou er een nieuwe regel moeten beginnen, maar hij laat gewoon ook de \n zien en neemt geen nieuwe regel.

Laatst bewerkt:
Hoe display je het? in welke context en met welk commando? In principe is deze aanpak volgens mij correct. Alleen bij webfeedback en sommige controls gaat het mogelijk mis.

public String toString() {
return "Naam activiteit: " + naam + "\n" + "Start activiteit: " + getBeginTijd() + "\n" + "Einde activiteit: " + getEindTijd()+ "\n" + "Duur activiteit: " + duur;
}

dat is mijn volledige methode. Ik maak het in BlueJ.

Ja dat geloof ik maar welke methode print de data op het scherm? De \n worden verwerkt door de output functie. in de letterlijke string blijft de \n gewoon staan.

Ik begrijp de vraag misschien niet goed, maar volgens mij doet de toString() methode dat?

Dit mag gesloten worden, BlueJ herkent \n niet, als ik compileer in cmd doet hij het wel. Bedankt wampier voor de pogingen mij iets uit te leggen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan