Witregels voordat de tabel begint

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErwinB.nl

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2006
Hallo,

Ik ben al een aantal dagen aan het stoeien met een aantal witregels die aan alle zijden van mijn tabel zitten, die wil ik namelijk weg hebben.

De gehele website heb ik in een tabel zitten en de tabel heeft een achtergrondplaatje gegeven.

De website ben ik aan het maken op mijn PC maar hij staat ondertussen ook altijd op internet. Normaal gesproken is de tabel gecentreerd maar ivm het voorbeeld staat hij nou gewoon rechts.

Voorbeeld:
www.McDonaldsVeghel.nl/index2.html

Weet iemand van jullie hoe ik die witregels weg kan krijgen of hoe ik dit op een andere manier kan oplossen?

Alvast vriendelijk bedankt,

Erwin

Laatst bewerkt:
Zet dit in de head:

<STYLE TYPE="text/css" MEDIA="screen">
<!--
body {
margin:0;
padding:0;
color: #FFFFFF; // standaard fontkleur
}
-->
</STYLE>

en ga naar:
http://validator.w3.org/
om je fouten te fixen.

:cool:

Bedankt

Zet dit in de head:

<STYLE TYPE="text/css" MEDIA="screen">
<!--
body {
margin:0;
padding:0;
color: #FFFFFF; // standaard fontkleur
}
-->
</STYLE>

en ga naar:
http://validator.w3.org/
om je fouten te fixen.

Heey hartstikke bedankt,
Ik werk met een stylesheet en heb de desbetreffende code daarin gezet ipv in de head.
Ik heb die 2 codes wel al eens geprobeerd maar ik had ze bij de tabeleigenschappen gezet:o

en bedankt voor de validator tip, zie jij er fouten in zitten dan? De fouten die die website aangeeft zijn volgensmij gewoon allemaal nette HTML tags?

In ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp!

Met vriendelijke groet,
Erwin

Loop de foutmeldingen maar na:

No Character Encoding Found! Falling back to UTF-8.
je hebt geen doctype

<SCRIPT language="javascript">
moet zijn
<SCRIPT language="javascript" type="text/javascript">

rest van de fouten komt door verkeerd doctype, kan met een style opgelost worden.

Geen extreme fouten, doch doctype is wel nodig, voor juiste paginaweergave door de browsers.

Loop de foutmeldingen maar na:

No Character Encoding Found! Falling back to UTF-8.
je hebt geen doctype

<SCRIPT language="javascript">
moet zijn
<SCRIPT language="javascript" type="text/javascript">

rest van de fouten komt door verkeerd doctype, kan met een style opgelost worden.

Geen extreme fouten, doch doctype is wel nodig, voor juiste paginaweergave door de browsers.

Oké op die manier, ik heb dat doctype nooit geweten, ik zal het eens proberen:) en Javascript beheers ik totaal niet, ik heb dat scriptje gewoon gevonden op Internet:p
Dus ja ik wist ook niet dat dat fout was haha:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan