Als ik een DVD afspeel (origineel of zelfgemaakte home-videos/slideshows) in mijn JVC DVD-speler, van het type: XV N55SL (home cinema control center is type; RX ES1SL), zijn alle lichten voorwerpen die erin voorkomen erg fel. Als er bijv. sneeuw of licht-blauwe lucht te zien is, zie je dat erg fel op de JVC TV (breedbeeld TV, 84 cm diameter volgens mij, ik weet niet precies het type TV) en overweldigt dit de rest van het beeld ook een beetje. De randen zijn dan ook niet strak van de voorwerpen in het plaatje rondom het lichte voorwerp, het lijkt dan of er een soort felle ster straalt en er dus lichtstralen vanaf komen die alles eromheen wat overweldigen.
Als ik gewoon TV kijk (en dus niet een DVD o.i.d.) heb ik dit probleem niet bij lichte voorwerpen op TV-zenders. Die zijn gewoon normaal.
Ook als ik dezelfde DVD ofzo gewoon op de computer kijk of bij iemand anders in een andere DVD-speler en op andere TV is er niets aan de hand en is het gewoon strak en duidelijk te zien.
Weet iemand welke instellingen ik moet veranderen (en waar, in de DVD-speler, in de TV, in het control center?) om die felheid van wit en lichtkleurige voorwerpen terug te dringen en het er dus gewoon normaal uit te laten zien.
Bij voorbaat dank,
Jeroen
Als ik gewoon TV kijk (en dus niet een DVD o.i.d.) heb ik dit probleem niet bij lichte voorwerpen op TV-zenders. Die zijn gewoon normaal.
Ook als ik dezelfde DVD ofzo gewoon op de computer kijk of bij iemand anders in een andere DVD-speler en op andere TV is er niets aan de hand en is het gewoon strak en duidelijk te zien.
Weet iemand welke instellingen ik moet veranderen (en waar, in de DVD-speler, in de TV, in het control center?) om die felheid van wit en lichtkleurige voorwerpen terug te dringen en het er dus gewoon normaal uit te laten zien.
Bij voorbaat dank,
Jeroen