• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Witte regels onder aan de gegevens verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RalphP

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Beste Allemaal,

Hoe kan ik de lege regels vanaf mijn laatste regel met gegevens t/m de laatste lege regel(65536) verwijderen?

BVD.

Mvgr,
Ralph

Dat kan je niet. Het werkblad zal altijd 65536 (of in Excel 2007: 1048576) regels lang blijven. Je kan de rijen wél verbergen.

Dank voor je reactie Exhelp.
De reden dat ik dit vraag is het volgende:
Ik krijg periodiek excelsheets aangeleverd waarvan ALLEEN de gegevens geimporteerd moeten worden in een accesstabel. Ipv alleen de gegevens worden ook alle witregels geimporteerd.

Weet jij hier een oplossing voor?

BVD.

Ralph.

1. Ofwel staat er ergens in de 'lege' rijen beneden tóch een waarde (selecteer even alle 'lege' rijen en druk op 'delete'. Probeer het importeren dan nogmaals. )
2. Ofwel moet je op het Microsoft Access Forum zijn.

Laatst bewerkt:
Beste Exhelp,

Ik heb het volgende geprobeerd:
Vanaf de eerste witregel tot en met de laatste witregel geselecteerd en verborgen.
Dan heb ik alleen de regels met gegevens.
Dit excelsheet vervolgens opgeslagen.
In access geprobeerd het excelsheet te importeren.
Helaas worden alle regels (65536) geimporteerd in mijn accesstabel.
In ieder geval dank voor de moeite.

Mvgr,
Ralph.

Beste Exhelp,
Ik heb jouw 2e opmerking wel gelezen en gekeken, maar er staat nergens in een witregel een gegeven. Met selekteren en deleten heb ik ook geprobeerd maar dat helpt niet.

Toch bedankt.

Mvgr,
Ralph.

Ralph,

kun je het bestand eens posten (ontdaan van evt "gevoelige" informatie)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan