Witte strepen op laptopscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

ds1995

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Hallo allemaal,

Sinds een tijd geleden heb ik last van korte horizontale streepjes (niet over de gehele breedte). Dit is vooral te zien als er iets donkers op de achtergrond is. Nou krijg ik ook last van heldere plekken net onder deze streepjes. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Extra informatie:
Laptop: Acer Aspire 5750
Besturingssysteem: Windows 8 (streepjes waren ook al bij windows 7)
Leeftijd: tussen 0,5 en 1 jaar oud

Als iemand de oorzaak weet, zou die ook kunnen zeggen of het onder de garantie valt?

DS1995

Is de laptop warm op dat moment? Download het programma SpeedFan om te kijken hoe warm de onderdelen zijn.
Kijk vooral naar CPU en GPU.

Ik heb de speedfan gebruikt. Hij geeft de volgende dingen aan:
HD0: 31C
Core0: 46C
Core1: 46C

Ik dit goed of niet?

btw. op een extern scherm zie je de strepen niet

waar staat die? Kan het niet vinden.

btw. Soms gaat de temperatuur naar ong. 50C

als je laptop nog geen 2 jaar is dan heb je gewoon garantie op je laptop en kun je met de laptop teruggaan naar de winkel.
waarschijnlijk is er iets kapot in je beeldscherm.

Hallo

Volgens uw omschrijving is er hier sprake van een defekt t.f.t. paneel.

Zo goed als zeker zal dit een garantieclaim , met herstelling onder garantie worden.

"Besturingssysteem: Windows 8 (streepjes waren ook al bij windows 7)" systeem dient volgens mij origineel gezet te worden ... anders heb je kans dat het een njet wordt...

Hou deze laptop nu en in de toekomst zuiver/stofvrij.(heatpiperadiator c.p.u. fan)

Veel voorkomend bij deze modellen is oververhitting , met volledig/gedeeltelijk van het motherboard loskomen van de g.p.u.

Een gewaarschuwd mens is er 2 waard.

Peter

Hoi,

Heb je vraag even in de juiste sectie gezet aangezien het om een notebook scherm gaat

Ik ga hem naar de verzekering sturen. Heb hem een hele poos geleden een keer prongelijk laten vallen. Reparatie hieraan valt onder de dekking, dus kijken wat zij zeggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan