Witte verticale streep op mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

catlover

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Ik heb sinds oktober 2005 een acer laptop aspire 3020 die ik dagelijks gebruik.
Vandaag zet ik mijn laptop aan en plots verschijnt er een zwarte verticale streep van
ongeveer 6 milimeter in het midden van mijn scherm. Na enkele minuten is deze streep wit geworden en dat is hij nog steeds. Het is ontzettend vervelend.
Ik probeerde een printscreen te maken om het hier eens te tonen. Op de printscreen is de witte streep echter niet te zien ???
Heeft er iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ?

Ik vrees dat het scherm dan overleden is, omdat een printscreen geen defecte pixels weergeeft.

ja dat bedoeld ie, ik hoop voor je dat je langere garantie termijn heeft besteld, want anders word het waarschijnelijk nieuwe laptop:eek:

nee... dat heb ik dus niet... in oktober zal hij 2 jaar zijn maar mijn garantie was dus maar 1 jaar bij aankoop van deze laptop.
Pfft... ik zal hem voorlopig maar zo gebruiken want ik zie het niet zitten om nu alweer een nieuwe laptop te kopen...
Is dat normaal dat een beelscherm na zo een korte tijd al stuk gaat ?

Normaal is (vind ik) het niet. Misschien kun je de fabrikant nog aanschrijven en zullen ze uit coulance een goedkoper reparatiebedrag voorstellen.

als een tft scherm het eenmaal doet gaat deze meestal wel een lange tijd mee, dus het is inderdaad niet normaal. Vaak komt het wel voor dat je bij het begin een dode pixel hebt. Maar dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt. heb thuis een laptop 5 jaar oud, nog nooit problemen met het scherm gehad, maarja het komt voor.

nee... dat heb ik dus niet... in oktober zal hij 2 jaar zijn maar mijn garantie was dus maar 1 jaar bij aankoop van deze laptop.
Pfft... ik zal hem voorlopig maar zo gebruiken want ik zie het niet zitten om nu alweer een nieuwe laptop te kopen...
Is dat normaal dat een beelscherm na zo een korte tijd al stuk gaat ?

Ik zal ze toch eens aanschrijven, je weet nooit... tenslotte moet mijn laptop in oktober nog 2 jaar worden...

Mijn laptop is dus uit garantie. Ondertussen ben ik de witte streep gewoon geraakt :rolleyes: nog een geluk dat ik een breedbreedscherm heb en dat de streep een stukje naar rechts staat. Als ik bezig ben met een paintshop ontwerp loopt de streep net buiten mijn programma. Het is natuurlijk jammer maar ik zal mijn laptop zo moeten gebruiken want ik zie het niet zitten om nu al een nieuwe te kopen, hij is nog geen twee jaar oud :confused:
Alvast bedankt voor de antwoorden en deze vraag mag dus afgesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan