wizard afwezigheid per account

Status
Niet open voor verdere reacties.

xavier ICM

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Berichten
8
Beste,
ik heb outlook 2003 waar er verschillende accounts in staan. Nu wil ik hiervoor de afwezigheid instellen maar dit lukt mij maar voor al de accounts algemeen.
Ik had graag per mailbox een andere melding gegeven. Weet iemand of dit mogelijk is en hoe dit moet ingesteld worden?
Thx
 
Ja, dit is mogelijk.
Echter moet je elke mailbox onder een ander profiel openen.

Die kun je aanmaken door in Control Panel naar E-mail accounts te gaan. Daar kom je drie mogelijkheden tegen, de onderste is profielen. Maak voor elk adres een profiel aan en zorg dat je elke keer dat je outlook start het programma vraagt met welk profiel je wilt inloggen, en onderneem de benodigde stappen.
 
dus dit is de enige manier? want ik heb nu een profiel met 3 verschillende accounts maar dit profiel hangt ook aan exchange server en nu alles goed werkt zou ik alles liever in 1 profiel houden...
 
Outlook Web Access 'regels' (zoals Out-of-office) worden apart opgeslagen t.o.v. die je in Outlook aanmaakt én ze draaien altijd op de server.

Lijkt mij dus voldoende dat je eerst de out-of-office uitschakelt in Outlook, daarna per mailbox inlogt op Outlook Web Access, en daar de out-of-office regel instelt.

Testen vanuit een extern e-mail adres (bijv. Hotmail) of dit werkt zoals verwacht. Dit omdat er ook in Exchange beperkingen kunnen zijn over het sturen van Out-of-office naar externe partijen (intern werkt altijd, maar extern niet altijd (instelling Exchange server)).

Out-of-office regel ook weer via Outlook Web Access verwijderen, zodra de perso(o)n(en) weer terug zijn van vakantie e.d.

Succes,

Tijs.
 
per mailbox inloggen

ik kan toch niet per mailbox inloggen in outlook webaccess?
Als ik inlog dan doe ik dit als gebruiker en kom ik terug in outlook waar alle accounts in staan en hier kan ik de afwezigheid wel aanduiden maar dan is het opgegeven bericht terug voor alle ingestelde accounts...
 
Je snapt blijkbaar niet wat ik met Outlook Web Access bedoel. Dat is de 'web-mail' van Exchange.

Probeer het volgende: https://exchangeserver/exchange
(exchangeserver vervangen door naam van de exchange-server; https is verplicht).
Je zult waarschijnlijk een melding krijgen over ongeldig certificaat. Hier op Toch doorgaan klikken.
Login in met: domeinnaam\domeingebruikersnaam
(Natuurlijkj domeinnaam vervangen door de Windows domeinnaam)
Stel dan je out-of-office regel in en meld je weer af.
Doe dit voor alle accounts die je van een out-of-office regel wilt voorzien.

Succes,

Tijs.
 
jawel ik snap volledig wat je bedoelt met de outlook webaccess en die wordt ook regelmatig gebruikt maar als ik hier inlog (als gebruiker) dan zie ik zijn outlook zoals ingesteld op de client, dus 1 gebruiker met 4 verschillende mailboxen geconfig. in zijn outlook.
Dus wanneer ik inlog als deze gebruiker in de webaccess dan kan ik de afwezigheid instellen voor alles samen maar niet per mailbox
 
Ok, even een paar stappen terug:
Mag ik aannemen dat 1 mailbox van deze gebruiker zelf is, en 3 van andere gebruikers?
Indien ja, log dan eens in op OWA als een van de 3 andere gebruikers, en kijk of je dan alleen hún mailbox ziet.

Overigens neem ik aan dat het mogelijk is om de 3 andere mailboxen 'af te koppelen' in Outlook Web Access voor de originele gebruiker.

Tijs.
 
Ik heb hier nog even op mijn eigen W2003 server gekeken, maar ik zie in OWA geen zo snel geen mogelijkheid om een andere mailbox aan te koppelen. Ik ben dus heel benieuwd hoe dat in jouw bedrijf zo geregeld is dat in OWA meerdere mailboxen getoond (kunnen) worden?

EDIT: Ik neem aan (zie mijn vorige posting) dat je echt over mailboxen praat en niet over Publieke Folders. Publieke Folders kan ik wél weergeven in OWA.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nee het is zo dat de gebruiker 3 verschillende email adressen heeft (voor 3 verschillende firma's) dus wanneer deze persoon afwezig is moeten er dus 3 verschillende berichten verzonden worden van afwezigheid...
 
Hieruit concludeer ik dat er maar 1 mailbox is, met 3 e-mail adressen, correct? Indien ja, dan was je originele vraagstelling incorrect.


Tijs.
 
Je mededeling is toch onduidelijk:
Staan er in het profiel 3 accounts genoemd (waarvan 1 een Exchange account is en de rest bijv. IMAP of POP3 accounts) in dat profiel? Of staat er slechts 1 account in, wat een Exchange account is?

Tijs.
 
Ok, dat zou dus betekenen dat Outlook tijdens de afwezigheid open moet blijven staan, want alleen Exchange ondersteunt Out-of-office zonder dat Outlook zelf gestart is.

Ik denk dat er nu maar 1 mogelijkheid is: Gebruik van maken van Extra -> Wizard regels.
Hier 4 regels maken, o.b.v. bij binnenkomt nieuw bericht -> in Aan of CC: of BCC: veld: @maildomein -> Stuur een (standaard) bericht terug (= het custom out-of-office bericht).

@maildomein wisselt per berichtregel, en ook het standaard te sturen bericht.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan