wizard bestanden en instellingen herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theone

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Berichten
199
Hallo,

Ik heb opnieuw xp geinstalleerd en toen de optie gekozen om een backup te maken van bestanden en instellingen. Dit heeft de pc waarschijnlijk gedaan op de bestaande harde schijf.

Als ik nu mijn bestanden en instellingen wil herstellen, hoe moet ik dit doen??

Voor zover ik weet staan de oude bestanden en instellingen nog op mijn harde schijf, of is dit niet zo?
Ik heb geen backup gemaakt op cd-rom of diskette tijdens het opnieuw installeren van xp.

Mijn oude bestanden zijn volgens mij allemaal gezet in het mapje program files, dus deze zijn er nog.
 
Als het goed is heeft Windows een aparte directory in de root aangemaakt. Iets als Oude PC, met de datum erachter. Naar mijn weten zul je daar dan alle data en programma's kunnen vinden die voorheen op de C: stonden.

Programma's die alleen onder Windows werken zul je helaas opnieuw moeten installeren. Programma's die dat niet zijn kun je gewoon weer naar de plaats kopieren waar je ze wilt hebben.

Gr. Fred
 
Kan ik dan toch gebruiken maken van Wizard, of moet ik op een andere manier deze bestanden uit de root directory halen?
 
Ik denk dat je het hebt over de Wizard bestanden en instellingen overzetten. Deze is echter bedoeld voor 2 aaneengesloten PC's.
Je zult de bestanden dus wel handmatig moeten kopieren met de verkenner.
 
Ja, dat klopt.
Wat ik niet begrijp dat je als je xp opnieuw installeert, je van deze optie gebruik kunt maken, terwijl er op dat moment je de beschikking hebt over een computer.

Zou je bijvoorbeeld er nog een computer aan hangen, kun je dan wel op deze "nieuwe computer" wel al je oude bestanden en instellingen verkrijgen??
 
Yep.

Bij herinstallatie maakt ie wel een back-up, maar dan ook alleen dat. Dat is puur voor behoud van de bestanden en gegevens.

Een aantal programma's zullen nog wel werken, maar het merendeel zul je opnieuw moeten installeren.
 
Je zou de map van de backup kunnen aangeven als locatie waar de bestanden en instellingen staan, Maar de kans is groot dat veel dingen niet werken.

Heb het zelf ook een keer geprobeert met als gevolg dat ik weer opnieuw moest installeren.

Windows geeft zelf ook aan dat dat een probleem is.

Hier hebben ze ook een correctie voor de wizard, maar of die goed werkt?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;307869 [/URL]

Je kunt het allicht proberen.

AGr. Fred
 
Kan ik mijn adresboek van outlookexpress terughalen en mijn favorieten van internetexplorer, of is dit niet mogelijk?
 
De favorieten van internet kun je gewoon kopieren.

Ga in verkenner naar de directory waar de backup staat, dan naar Documents en Settings, je naam en dan favorieten. Daar staan al je favorieten als het goed is. Je kunt ze allemaal gewoon naar C:\Documents en Settings\je naam\favorieten kopieren.

Je Contactpersonen van Outlook kun je importeren via Outlook. Je kunt dan bladeren naar C:\backupdirectory oude pc\Documents en Settings\je naam\Application Data\Microsoft\Outlook
 
hallo,

het is mij wel gelukt om mijn favorieten de copieren naar mijn internet explorer, maar de contactpersonen van outlook exprees krijg ik niet voor elkaar.

Bij documents and settings, dan je naam, kan ik application software niet vinden.
Doe ik iets verkeerd?
 
Je moet ook niet zoeken application software, maar application data

C:\backupdirectory oude pc\Documents en Settings\je naam\ Application Data \microsoft\outlook
 
Hallo,

sorry maar dit was een typefoutje.
Het is namelijk zo, ik kom tot aan :microsoft en kan dan alleen kiezen uit Windows en Works.

Betekent dit dus dat ik de "contactpersonen " van Outlook kwijt ben??
 
Je zou nog kunnen proberen van de backup jouw naam over c:\Documents en Settings\jouw naam heen te kopieren. Als dan word gevraagd of je een bestand wilt vervangen kies dan voor Ja op alles.

Heb je ze daarna niet terug ben ik bang dat je ze kwijt bent.

Gr. Fred
 
Hallo,

bedoel je dat ik alles moet copieren naar: mijn docomenten??
 
Nee, kopieer de hele directory

c:\backup oude pc\Documents en Settings\jouw naam

naar

c:\Documents en Settings\jouw naam
 
Hallo,
ik heb de map gecopieerd naar de de nieuw map.
De gegevens worden dan in de nieuwe map erbij gezet.
Is dit goed zo, of moet ik echt de "'oude"' data over de nieuwe zetten??
Zit daar trouwens ook mijn : contactpersonen msn en mijn oude e-mail berichten(in- en uit) bij??
Of zit deze data weer ergens anders??
 
Je kunt gewoon overschrijven. En als de oude gegevens er nog zijn zitten ze inderdaad daar bij.
 
Hallo,

heb het geprobeerd maar krijg mijn data niet terug, jammer maar helaas!

Weet je toevallig hoe ik mijn oude naam van MSN kan terugkrijgen??
Als ik nu deze naam invul, krijg ik de melding: naam is al in gebruik.

Kan ik deze op de een of andere manier opvragen??
 
Bedoel je dat je je wachtwoord kwijt bent en een nieuwe account aan wou maken, maar die daar al in gebruik was.

Als dat het geval is ga je naar deze pagina. Vul de gegevens in en je krijgt voor jouw inlognaam een nieuw wachtwoord per e-mail toegestuurd zodat je toch deze naam kunt blijven gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan