Wizard bestanden en instellingen overzetten zet niets terug..

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo Allemaal,

Ik heb voor mijn opa zijn laptop (acer aspire 3610) opnieuw geïnstalleerd, voor de installatie heb ik de wizard bestanden en instellingen
overzetten gebruikt om een back-up te maken van alle instellingen en basismappen.

Na de installatie van de installatie-partitie heb ik eerst weer sp3 erop gezet en de updates, en daarna de wizard gedraaid, de wizard voltooid
zonder een foutmelding en geeft aan dat je moet af en aan melden om de wijzigingen van kracht te laten komen.

Maar na opnieuw te zijn ingelogd is er niets veranderd, het bureaublad niet, de favorieten niet, outlook niet, niets !

Ik heb vaker gebruik gemaakt van de wizard en "vroeger" ging dat altijd prima, dus ik heb stom genoeg geen cloon gemaakt van de hard disk..

Wie weet wat ik kan doen om toch de instellingen terug te krijgen ?

Graag jullie reactie,

Groeten,
Mark !

Heb je bij het installeren de harde schijf opnieuw geformatteerd? Waar heb je de backup opgeslagen, op je harde schijf of op een extern schijf?

Hallo Lutz,

Deze acer heeft een optie om de "standaard image" terug te zetten, je komt in dat menu door tijden het opstarten alt-F10 in te drukken. Dan wordt Windows geïnstalleerd, echter heb je geen mogelijkheid om de schijf te formatteren.. Zou dat helpen dan de schijf formatteren ?

De back-up heb ik op een externe harde schijf opgeslagen en het .dat bestand bedraagt 56 mb (opa gebruikt alleen outlook expres en internet explorer, verder weinig).

Het belangrijkste is de outlook back-up..

Bedankt voor uw reactie,

Groetjes,
Mark !

Indien je het standaard image terug zet wordt je C partitie overschreven. Formatteren heeft dan geen nut meer. Kan de wizard je gevens op de harde schijf lezen?

Hallo Lutz,

Ja, de wizzard kan het back-up bestand lezen, sterker nog hij voltooid het terugzetten en zegt dan "terugzetten voltooid, om de instellingen van kracht te laten worden moet u zich af/aan melden" echter als je dat doet dan is er niets terug gezet, ook niet na een herstart..

Bedankt voor je antwoord,

Graag jullie reacties,

Groetjes,
Mark !

Je kan nog een poging wagen door de backup te kopieëren naar de harde schijf, en pas dan de wizard laten lopen. Maar omdat die niet werkt, vrees ik, dat misschien de versies van de wizard verschillend zijn. Kan je de wizard voor het terug zetten misschien bijwerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan