Wizard beveiliging op gebruikersniveau

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zappie zap

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Hello,

ik heb onlangs een database aangemaakt en nu zou ik deze graag willen beveiligen zodanig dat meerdere gebruikers kunnen inloggen elk met hun eigen paswoord en gebruikersnaam ( via system.mdw ).
Database is aangemaakt in Access 97

Kan er mij iemand helpen en uitleggen hoe ik dit moet doen?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hallo,

staat allemaal beschreven in Access Help.
Denk er wel aan om eerst een kopie van je toepassing te maken.

Groet,

Tardis

zou je in het kort aan kunnen geven hoe je het beveiligingsprobleem hebt opgelost.
ik heb nl ook al zoiets geprobeerd maar het is me nog niet gelukt.

zou je in het kort aan kunnen geven hoe je het beveiligingsprobleem hebt opgelost.
ik heb nl ook al zoiets geprobeerd maar het is me nog niet gelukt.

Ik heb dit uiteindelijk toch gevonden via de helpfunctie in Access.
Je dient volgende stappen te ondernemen.
1. ga via zoeken naar volgende file wrkgadmin.exe.
2. Wanneer deze is gevonden dubbelklik je hierop^en kies je voor de button maken. Vult de nodige gegevens in en klik op ok. Vervolgens krijg je een nieuw venster om te selecteren waar u .mdw bestand komt te staan. Kies best een ander pad dan het pad dat is aangegeven. Klik ok
3. Wanneer het je dit gedaan hebt klik je op lid maken van.
4. Open de gewenste database en ga via extra naar beveiliging en accounts voor gebruikers.
5. Maak de nodige gebruikers aan en ga in het tabblad wachtwoord een wachtwoord aanmaken zodanig dat je via een user kan inloggen of via administrator.
6. Wanneer je bent ingelogd als administrator ga je via extra beveiliging naar wizzard beveiliging op gebruikersniveau.
7. Volg de instructies, let wel op dat de database en u .mdw bestand in dezelfde map staan.
8. Voila u database is beveiligd op gebruikersniveau.

U dient enkel en alleen nog de rechten aan te passen voor de verschillende users en eventueel een paswoord aan te maken. Dit doe je op dezelfde manier als in stap 5. U dient enkel in te loggen met de gewenste user ( zonder paswoord ).

Indien je nog vragen hebt, stel ze maar. Maar een goede tip is ga te werk via de helpfunctie in Access.

ps: vergeet niet een kopie te bewaren van u database wanneer ze nog niet beveiligd is

groeten
Zappie zap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan