Wizard / Formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinikken

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Berichten
309
Bij een vorig bedrijf kwam bij het maken van een nieuw document (bijv een fax) een wizard/formulier (niet de standaard sjablonen) waar je de benodigde gegevens in moest vullen, en na het op OK klikken werden die gegevens op de daarvoor bestemde plaatsten ingevuld.
Dit vond ik erg handig en zou ik graag weer willen, kent iemand dit, of weet iemand of en hoe dit te maken is of misschien te downloaden?

bij voorbaat dank!
 
Yes Heinikken

Dat kan je zelf maken.

Zelf een invulformulier maken (sjabloon), waarbij de vragen bij het openen van het sjabloon direct gesteld worden.

Ontwerp een document, en laat de plaatsen waar variabele gegevens moeten worden ingevoerd, vrij.

Ga op de eerste plaats staan, waar een gegeven moet worden ingevuld

Kies Menu: Extra > Afdruk samenvoegen….
Kies: Hoofddocument > Maken > Standaardbrief > Actief venster
Klik op de knop ‘Sluiten’

De werkbalk ‘Afdruk samenvoegen’ is nu geactiveerd.


1. Klik op de knop ‘Wordveld invoegen’ en op ‘Invullen…’

2. Typ de vraag die later zichtbaar moet worden (bijvoorbeeld: Geef de naam) en klik op OK

3. Typ in het volgende venster de tekst die later – tijdelijk – zichtbaar is (bijvoorbeeld: Naam)
en klik op Ok

Ga naar het volgende Item in je formulier, dat ingevuld moet worden en handel zoals aangegeven onder 1, 2 en drie

Etc. …..

De-activeer de werkbalk ‘Afdruk samenvoegen’ en sla het formulier op als sjabloon.

Succes, Teun
 
Laatst bewerkt:
het is niet precies wat ik bedoelde, maar het werkt prima!

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan