Wizard hardware voert steeds opnieuw uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slayerke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Ik zit met het volgend probleem:

Ik heb een verschrikkelijk ambetante printer (HP psc 1315) die maar niet wou printen, dus ik uninstall alles via de software van hp en herinstalleer alles opnieuw.
Alles goed en wel, tot wanneer ik de usb-printer aan moet zetten en hij hem moet detecteren.
Op dit ogenblik detecteert xp de printer en vindt er geen drivers voor, de hp software stopte op dit ogenblik.
Ik deed dan maar heel het hebben en houden nog eens, waarbij ik selecteerde dat de hp printer niet gedetecteerd moest worden vooraleer alle software van hp was geinstalleerd.

Nu werkt de printer goed en alle software werkt goed, maar xp blijft de printer detecteren en zeggen dat er een fout is gebeurd bij het installeren. Als ik dan op "Voltooien" klik, vindt hij de printer opnieuw alsof ik hem heb uitgetrokken en terug ingestoken.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik het automatisch detecteren van apparaten afzetten? Of als er een andere oplossing is, is dat ook goed natuurlijk :-)

Dat is wel de goede manier, normaal gesproken, om juist NIET die meldingen te krijgen, maar dan moet wel de printer uit staan, en HP alles laten installeren, en na een reboot, de printer aanzetten, en de drivers laten installeren.

En soms moet je de printer aanzetten, als HP er om vraagt, voor de herkenning.

Probeer het nogmaals, weer die software verwijderen, printer aanzetten, software installeren, windows de drivers laten installeren als windows dat wil, en afronden, printer aan laten bij de reboot.

Soms werkt de ene manier, en af en toe juist weer die laatste.

Soms helpt het ook om eerst de software te installeren en daarna de printer pas aan te sluiten.

Op de support-site van HP wordt informatie gegeven over all-in-one met USB installatieproblemen.

Ik heb dit allemaal gedaan en ik vind ook niets op de site van HP..
Het enige dat ik nog direct weet is met een andere USB-kabel proberen, maar die heb ik nu niet voor hande.

De printer werkt dus nog steeds perfect behalve dat hij elke keer als je hem voor de eerste keer aanzet, de testpagina afdrukt..

XP blijft ook nog steeds de printer vinden, elke keer als ik hem aanzet en blijft hem dan vinden zolang hij blijft opstaan. Maar zegt dan dat er een fout is bij het installeren en dat hij het opgegeven bestand niet kan vinden. Als ik dan op voltooien klik komt het gewoon opnieuw, dus ik laat het gewoon op de achtergrond staan.

In apparaatbeheer staat ook niet dat er een prob is met de printer, alles werkt daar naar behoren. En als ik probeer nieuwe hardware te installeren om zo een installatie bestand of driver te selecteren, komt er een fout melding dat er maar één apparaat tegelijk kan geinstalleerd worden (aangezien de fout melding van de printer er dus nog staat)

Ik heb ook automatische detectie en printer spooler services afgezet, maar geen resultaat, wat ik vreemd vind. Want hoe kan hij die vinden als de service voor automatische hardware detectie afstaat??

Nog raad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan