Wizard regels probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbalkm

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
24
Ik heb een probleem met de wizard regels.

Doel:
Van veel uitgeverijen ontvang ik een inhoudsopgave van hun laatste editie. Deze emailtjes wil ik naar een aparte map laten sturen om ze later vanuti deze map intern door te sturen aan diverse distributielijsten.
Opm.: de reden dat ik slechts één regel wil hanteren, ligt in het feit dat ik anders dagelijks alle regels moet aanvinken. Helaas ben ik genoodzaakt de regels handmatig te laten uitvoeren, voleldig automatisch werkt niet, vermoedelijk vanwege het beveiligingssysteem van mijn bedrijf.

Aanpak:
Ik heb één wizard regel gemaakt waarin ik al deze afzenders plak. Feitelijk is deze wizard regel dus een verzamelregel. Dit werkte goed.

Probleem:
Sinds kort 'herkent' Outlook de emailadressen niet meer. In het lijstje worden de eerste emailadressen wel herkend - dit blijkt uit het feit dat het werkt en dat Outlook deze adresregels onderstreept - maar de laatste adressen worden niet herkend - dit blijkt uit het feit dat ze én niet onderstreept worden én de emails van dit adres worden niet naar de map omgeleid.

Reeds gecheckt:
- De emailadressen waar het niet voor werkt zijn wel juiste emailadressen.
- Deze emailadressen komen niet eerder voor in de lijst.
- Een extra regel aanmaken, speciaal voor deze probleem emailadressen verhelpt het probleem ook niet.
 
Je regel is nu: doorsturen naar een map. Doorsturen naar adres (distributielijst) wil je niet?
Heeft systeembeheer het aantal doorzendingen per regel misschien ook beperkt?
 
Bedankt voor je reactie.
Systeembeheer weet helaas zelf niet precies hoe en wat...
Direct doorsturen is op termijn wellicht een mogelijkheid, voorlopig wil ik liever nog even de regie hierover in eigen hand houden, vandaar via een submap.
 
Gelukt en toch niet...

Toch opgelost! Ik heb de 'niet herkende' emailadressen uit de wizard regel gehaald en eerst als aparte contactpersoon aangemaakt. Dan herkent Outlook het emailadres wél als geldig! Daarna heb ik een nieuwe wizardregel gemaakt waarbij ik deze 'contactpersonen' gebruik. Werkt als een trein. :thumb:

Heb nu echter wel een tweede probleem ontdekt. :confused: Tot nu toe gebruikte wij dit in pilot-vorm, ofwel we hielden een oogje in het zeil. Nu zou ik graag willen dat de wizard regels elke keer automatisch worden uitgevoerd. Dat lukt niet. Ik moet naar het menu van de wizard regels, handmatig op 'nu uitvoeren' drukken en dan alle regels aanvinken.

Bij het aanmaken van regels wordt wel aangegeven dat de regels alleen lokaal werken, ofwel alleen op mijn pc binnen het netwerk. Om dit op te vangen, exporteren en importeren ik en mijn collega's de regels onderling, zodat iedereen op zijn pc die regels heeft. De regels zijn van toepassing op een gezamenlijk emailaccount waartoe iedereen toegang heeft. Toch werkt het automatisch verwerken van de regels niet...

Anybody?
 
Gelukt!

Ook dat is weer opgelost.

Het probleem is dat het gezamenlijk postvak benaderd word vanuit de persoonlijke postvakken maar technische gezien een postvak an sich is.

Instellingen die je maakt bij de wizard regels, stel je dus feitelijk in op je eigen postvak en daarmee alleen lokaal effectief, d.w.z. niet op het gezamenlijke postvak.

De oplossing is dus in te loggen op het account van dat gezamenlijke postvak (zelfs Automatisering heeft zich rot gezocht naar de inlogcode die al jááren niet meer was gebruikt :confused:). Nu ik de wizard regels op dat account heb aangemaakt, werkt het zoals ik wens. :D
 
Side effect !?

Nu al mijn bovenstaande problemen zijn opgelost, stuit ik op een ander probleem. Het is bijna niet te geloven, maar de meest simpele actie voert hij niet uit; een binnengekomen bericht doorsturen naar een intern emailadres (distributielijst)... :mad:

Ik laat het binnengekomen bericht herkennen op verschillende manieren; emailadres afzender, vaste tekst in onderwerp en de combinatie van beide. Maar het mag niet lukken.

Again; iemand een idee?
 
Dag mbalkm

je schrijft hier:
Heb nu echter wel een tweede probleem ontdekt. Tot nu toe gebruikte wij dit in pilot-vorm, ofwel we hielden een oogje in het zeil. Nu zou ik graag willen dat de wizard regels elke keer automatisch worden uitgevoerd. Dat lukt niet. Ik moet naar het menu van de wizard regels, handmatig op 'nu uitvoeren' drukken en dan alle regels aanvinken.

Ik heb dat probleem ook dat ik in outlook 2010. Ik heb de berichtregels ingesteld maar telkens als er mail aankomt moet ik nog naar het menu van de wizard regels gaan en op "nu uitvoeren" klikken en dan alle regels aanvinken. En dan worden de betreffende mails wel in de juiste mappen verplaatst. Hoe kan ik dit automatisren. Je uitleg daaronder snap ik niet zo goed. Kan je het iets anders uitleggen.

Dit is mijn situatie:
regels.png

Ik heb bij Outlook gegevensbestand , postvak in, 3 mappen gemaakt
pc helpforum (gewoon) voor de gewone berichten
pc helpforum (kwalijk) voor de kwalijke berichten
pc helpforum (pm's) voor de private messages

ik heb regels ingesteld dat bij tekst in berichtkop "kwalijk" voorkomt, de mails van pc helpforum in map pc helpforum (kwalijk) komen, enzover...

(Ik heb mijn gmail account geimporteerd in Outlook 2010). (zie afbeelding)
Daar komen nu de mails terecht. Maar ze komen niet altijd direct in de juiste map terecht. Wél als ik naar het menu van de wizard regels ga en op "nu uitvoeren" klik en dan alle 3 de regels aanvinken. En dan worden de betreffende mails wel in de juiste mappen verplaatst. Hoe kan ik dit automatisren. Dus zonder dat ik op de knop "Nu uitvoeren" moet klikken. Dat dus automatisch aangekomen mails van pc helpforum in de juiste mappen worden verplaatst ZONDER op "nu uitvoeren" te klikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan