Wizard regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

evdsl

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Beste leden,

Weet iemand hoe je met wizard regels een bestand met een bepaalde naam kan verwerken in de regels.

Ik wil wanneer een mail wordt ontvangen met daarin een attachment met een bepaalde naam dat deze mail direct wordt verwijderd.

Ik hoop dat iemand raadt weet. Ik ben bang dat anders een macro moet worden gemaakt die de wizard regels optie meeneemt.

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Erik

In outlook 2003 heb ik het niet kunnen ontdekken.
Wizzard regels genoeg maar niet voor een attachment.

Voor Outlook 2002 (office XP) heb ik in wizard regels alleen de mogelijkheid gevonden om bijlagen te verwijderen, maar niet met een specifieke tekst in de bijlagen. Misschien dat ik niet goed heb gekeken, maar het lijkt me logisch dat deze mogelijkheid wel uitvoerbaar zou moeten zijn!
Dus je ontvangt van personen email die wel belangrijk is, maar ook email die je direct wilt verwijderen. Kun je dan misschien niet iets met een berichkop doen of iets dergelijks.
Of als je alleen kleine bestandjes wilt ontvangen, kun je wel iets doen met de grootte van het bericht. dus bij bijv. >50 kb verwijderen en de rest niet:rolleyes:
Maar dit is niet wat je zoekt denk ik.:confused:

Beste Jasper,

Bedankt voor je reactie, maar dat is inderdaad niet wat ik zoek. Filteren op contactpersson of onderwerp gaat in dit geval niet. Met Wizard regels heb ik de mogelijkheid om een bericht te zoeken op basis van de grootte van een attachment, maar ik moet echt iets hebben dat de file naam filtert.

Groeten

Erik

Ik ben voor je aant zoeken geweest, dit citaat heb ik van een website: "Ongewenste bijlagen blokkeren: in Outlook 2003 worden e-mailberichten en bestanden geblokkeerd van personen die niet in de lijst van veilige afzenders voorkomen. Op deze manier kunt u voorkomen dat ongewenste bijlagen en grote bestanden te veel geheugenruimte in beslag nemen. Nadat u een bericht hebt onderzocht en goedgekeurd, worden het volledige bericht en het volledige bestand gedownload."

Klik hier voor dit citaat of kijk op deze link
Misschien heb je hier wat aan??
Het is in ieder geval niet zo eenvoudig, ik zou ook graag wel het antwoord hier van willen weten, handig iets

Helaas is dit niet de oplossing. De mogelijkheid zit overigens ook in eerdere versies van Outlook. Het probleem is dat je van klanten allerlei bijlagen ontvagngt van adressen die je niet kent. En dat moet ook zo blijven.

Het is met name bedoeld voor de mail die je ontvangt met een Netsky virus. Alles wordt eruit gehaald, maar niet de zip bestanden.

Ik blijf verder zoeken, maar toch weer bedankt voor je tijd.

Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan