• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wizard tekst importeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter smits
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

smits

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2002
Sommige programma's hebben niet de mogelijkheid om naar excel te exporteren.
Dan exporteer ik naar een txt formaat.
Met de wizard tekst importeren haal ik het vervolgens excel binnen.
Bij stap 1 moet je de taalcode van het oorspronkelijk bestand ingeven.
Om speciale leestekens binnen te krijgen wil ik die hebben staan op Windows (ANSI)

Om een of andere reden gebruikt excel iedere keer een andere taalcode, maar nooit die ik hebben wil.

Weet iemand een mogelijkheid om excel (2010) standaard Windows (Ansi) te laten kiezen in de Wizard tekst importeren?

Volgens mij haalt windows die instelling uit je landinstellingen. Ik denk niet dat er makkelijke methode is om dit specifiek voor excel om te zetten.

De laatste keer kwam hij met chinees :-)
Dat is niet mijn landinstelling

als je het handmatig wilt inbrengen in Excel, is het dan niet eenvoudiger de tekst in de txt te selecteren en vervolgens te plakken in excel?
daarna kun je als het kolommen moeten zijn de functie tekst naar kolommen gebruiken, moet je alleen het type scheidingsteken opgeven.
verder is het wat you see is wat you get.

goede suggestie.
In oudere versies van excel ging dit nooit zo handig.
In 2010 wel. Het automatisch definieren van de kolommen gaat zelfs veel beter dan via de wizard.
Ook de speciale leestekens komen goed over.
bedankt.

graag gedaan,
ook voor mij als nieuwkomer leuk dat ik wat kon toevoegen :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan