Wizard Vergeten Wachtwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wlankhorst

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Berichten
193
De wizard stels steeds dat het ingegeven wachtwoord niet juist is. Notabene mijn Microsoft Account. Ook als ik dan een nieuw wachtwoord instel lukt het nog niet. Ik durf daarm Windows 8 niet meer te installeren. Bij Windows 8 had ik dit ook met mijn wachtwoord. Dan kan je mooi terug naar fabrieksinstellingen of Systeemrecovery. Wie weet een oplossing?
 
Onduidelijke melding: Bedoel je te zeggen dat je nu je Windows account niet meer inkunt?
Indien ja, dan zijn er programma's om het wachtwoord te resetten.

Tijs.
 
Welk hulpmiddel heb je gebruikt?
Overigens is de normale gang van zaken zo dat je een leeg wachtwoord instelt (=geen wachtwoord) en dan in Windows het uiteindelijk gewenste wachtwoord.

Tijs.
 
Ik heb geen hulpmiddel gebruikt, alleen die Wizard. Daar kun je geen leeg wachtwoord instellen. Het gaat toch hierom: Ik stel een wachtwoord in als accoont. Als ik dat inlog wordt dat wachtwoord niet herkent {in Windows 8} Dus wilde ik het wachtwoord met de Wizard op een USB stick zetten. Ja hoor ook hier wordt het wachtwoord niet geaccepteerd. Ik duf Windows 8 er niet meer op te zetten als dit niet opgelost wordt.
 
Ok, je probeert dus het wachtwoord te wijzigen via hulpmiddelen die ingebakken zitten in Windows? En daar gaat het in zoverre mis dat het huidige wachtwoord als "ongeldig" wordt teruggemeld?
Indien ja, dan zou ik zeker stellen dat je het wachtwoord ook echt goed intypt [denk eraan dat een tussentijds gewisselde toetsenbordindeling in Windows ervoor kan zorgen dat er andere karakters worden ingetypt dan je denkt.]
Wat ik in dergelijke gevallen altijd doe is het volgende: Ik open een Uitvoeren vakje, en vul dáár het oude wachtwoord in (natuurlijk goed controleren of het klopt). Indien correct, dan markeren en via Ctrl-C kopieren naar het klembord en plakken d.m.v. Ctrl-V in de vraag wat het oude wachtwoord is.
Voor het nieuwe wachtwoord weer het Uitvoeren vakje activeren, het gewenste wachtwoord invullen (natuurlijk goed controleren of dat het wachtwoord is wat je wilt), die markeren, via Ctrl-C kopieren naar het klembord en plakken d.m.v. Ctrl-V in de vraag wat het gewenste nieuwe wachtwoord is. [Wordt het 2x gevraagd, dan in beide vakjes plakken].

Activeren Uitvoeren vakje: [Windows-toets]r toetscombinatie

Meer kan ik niet bedenken voor je.

Tijs.
 
Toch bedankt! Maar als je Windows 8 niet meer kan starten, heet dat achteraf weinig zin.
 
Het starten van Windows en het inloggen in Windows zijn 2 verschillende dingen.
Windows start gewoon, ook al weet je het wachtwoord niet (meer).

Ik neem aan dat password reset hulpmiddelen ook voor Windows 8 beschikbaar zijn. Ik hoorde Ntpwedit 0.4 noemen als mogelijk hulpmiddel.

Tijs.
 
Zonder het paswoord kom je Windows niet in. Blijft in het startscherm staan.
 
Ok, als je nu al Windows niet meer inkomt dan zul je het wachtwoord moeten resetten.
Moet mogelijk zijn met Hiren's Boot CD (hoe te branden: hier)
hier instructie gebruikt van het starten van "Mini Windows XP" vanaf de Hirens Boot CD, starten van het "HBCD Menu" binnen "Mini Windows XP" en het starten en gebruik van NTPWEdit binnen het "HBCD menu" in sectie "Resetting a Windows Password (NTPWEdit)".

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan