wizard

• Onderwerp starter Onderwerp starter filp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

filp

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2002
wie weet wat wizard inhoud en waar kan ik dat vinden
A.U.B wie kan mij daar mee helpen

Van welk programma wil je de wizzard hebben

ik draai nu met xp maar waar kan ik dat vinden die wizard

een "Wizzard" is een "plaatjes / tekst gestuurd" handleidinkje dat je helpt bij het uitvoeren van een bepaalde taak binnen een bepaald programma.

Voorbeeld ?

Je wilt binnen Word etiketten maken maar je weet niet hoe. Je schakelt de helpfunctie van Word in en typt het woord "etiketten". Word biedt vervolgens de optie om middels de Wizzard etiketten te maken. De Wizzard vertelt je stap voor stap wat je aan moet klikken om etiketten te maken en te printen.

Het is een beetje voor beginners, vind ik altijd, maar het is wel handig :thumb:

Geplaatst door gast0225
een "Wizzard" is een "plaatjes / tekst gestuurd" handleidinkje dat je helpt bij het uitvoeren van een bepaalde taak binnen een bepaald programma.

Voorbeeld ?

Je wilt binnen Word etiketten maken maar je weet niet hoe. Je schakelt de helpfunctie van Word in en typt het woord "etiketten". Word biedt vervolgens de optie om middels de Wizzard etiketten te maken. De Wizzard vertelt je stap voor stap wat je aan moet klikken om etiketten te maken en te printen.

Niet helemaal correct. Een wizard is geen handleiding. Het is een klein programma dat door opties te kiezen je iets veel makkelijker kunt configureren dan het zelf allemaal in menuutjes in te voeren.

Bijv.: Je wilt met Word etiketten maken. Je start de wizard etiketten. Je kunt in een uitklapmenu kiezen welk merk etiketten je hebt en hoe ze heten, zo dat je niet handmatig de grootte hoeft in te vullen.

Z-dragon,

"No offence", maar..............

vraagsteller heeft duidelijker wat minder kennis van pc's dan wellicht jij en ik.
Door eigenlijk precies hetzelfde vertellen als dat ik al deed, denk in niet dat je hem echt "helpt", mogelijk creeer je ietwat verwarring?

En m.b.t. tot je opmerking over het woord handleiding :

als je een videorecorder of wasmachine gaat gebruiken en je wilt een bepaald programma / optie kiezen dan schrijft de "handleiding" Wat wilt u doen ?, doe zus en doe zo om vervolgens het gewenste resultaat te krijgen, m.a.w. je maakt keuzes tijdens het uitvoeren van een taak. Ik geloof niet dat het iets uitmaakt of je het een Wizzard of een handleiding noemt, toch.............?

M.a.w. ik denk dat mierenn**ken over een grammatische betekenis van een woord niet echt belangrijk is?

Ik wil het ook niet al te lastig maken, maar dat een wizard een handleiding is klopt gewoon niet!

Wizard is letterlijk vertaald een tovenaar, die als jij slechts een paar dingetjes opgeeft, de rest van de instellingen automatisch goed zet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan