Wizards maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mollymolenschot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2004
Hallo daar,

Ik heb een formulier gemaakt, met daar in gegevens over naam, adres, plaats enzo. Nu wil iets maken, dat ik met wizards alle velden kan invullen. Weet iemand hoe ik dat moet doen en met welk programma?

Groetjes Molly

:rolleyes: ;) :o :(

Hai Molly, :D

Ik denk dat jij en ik waarschijnlijk beiden een ander iets verstaan onder een Wizard.

Ik heb Wizards gemaakt maar dit zijn Formulieren met Volgende/Vorige knoppen om over de blz te kunnen gaan. Deze methode gebruik je wanneer je een gebruiker heel veel vragen/Input wilt stellen.

Wat ik denk dat jij bedoeld is dat jij eigenlijk een soort van Invulscherm (Word "Dialoogvenster/UserForm") wilt hebben waarin je aan de gebruiker de data vraagt welke jij later op de juiste plaats in het document wilt zetten.

Zit ik goed?

Zo ja dit vraagt nogal wat programmeer kennis. (afhankelijk van de vraag)

Ik wil er best eens naar kijken voor je en je een handvat geven om op verder te borduren.

Ik zou zeggen plaats het sjabloon eens hier als bijlage dan zal ik de invoer wel even automatiseren.

See Yah! :thumb:

Hay Joost,

Ja, je zit met dat laatste in de goeie richting. Inderdaad wil ik de data vragen, maar dan hoef ik dit niet zelf op zijn plaats te zetten, maar dat word dan gedaan.
Mijn vraag is dus. Of liever twee vragen dan, met wlek programma kun je zoiets maken en hoe doe je dat dan. Misschien kan zoiets wel in word ofzo. Ik heb daar niet zoveel verstand van.

Groetjes:thumb:

Hai Molly (Uit Molenschot) :D

Nee dat je dat zelf niet in hoeft te vullen en dat het programma dat voor je doet dat spreek voor zich! (dat is de kracht van programmacode)

Ik heb het idd over een oplossing binnen Word zelf middels VBA (Visual Basics for Applications)

Toets ALT F11 om in de Visual Basics Editor te komen.
Als je het echt zelf wilt doen. (Prima ik juich het toe)

Begin dan maar gelijk de Help (F1) te lezen van A-Z & Z-A zou zeggen probeer het allemaal maar eens uit! ;)

Hoe meer je probeert hoe sneller je leert.

Succes, :thumb:

Ow ik zie trouwens dat je ook vraagt hoe je moet programmeren.

Hetgeen ik voor ogen had te doen voor jouw is het compleet automatiseren van de invoer middels een formulier.

Dit drijft veel te ver om stap voor stap te beschrijven.
Wil je dit echt leren dan kan ik je een boekje aanraden van "Frits W. Egmond" (Hier op het forum bekend als FEMDA.NL)

Het boekje heet "Dialoogvensters maken in Word en Excel"

Als je zon cursusboek doorwerkt dan zul je het voor elkaar kunnen boxxen.

Succes! :thumb:

Oke Joost,

Ik zal er eens naar gaan kijken.
Alvast bedankt en mocht het toch nit zo heel erg lukken. Hoor je het wel weer.

Hai Molly, :D

You're Welcom! (en veel succes)

Daar ik de materie ken denk ik dat ik jouw nog wel terug zal zien. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan