Wizzard internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.overkamp

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Berichten
366
Hallo Helpmij-ers,

Ik ben al een paar dagen bezig met de computer van mijn buurvrouw.

Zij had internet via zonnet en is nu overgestapt naar tiscali.

We wilden eerst op haar verzoek de modem van zonnet gebruiken.
Dit lukte niet. (ook niet met de diverse telefoontjes naar de helpdesk)

Nu hebben we de modem van tiscali aangesloten en willen we internet op.
Ik heb inmiddels de computer geformatterd en opnieuw opgebouwd, want door alle verschillende helpdeskopdrachten dachten we dat het systeem beschadigd was.

We hebben win 98 en een sagem adsl modem 900.
Nu krijg ik steeds als ik internet op wil de wizzard.
Deze heb je toch neit nodig met adsl??
De verbinding staat ook op nooit een verbinding kiezen en is grijs.
Bij lan instellingen staat internet explorer .... aangevinkt.
verder heb ik alle TCP/IP instellingen gecontroleerd via de site en het bijgeleverde boekje.

Er heeft altijd adsl op deze computer gedraaid.
gister (voor dat ik ging formatteren) ging alles met pingen ook goed. kreeg alleen de internet pagina's niet op het scherm.
Stond ogenblik geduld pagina gevonden en lade de pagina niet. adsl is wel goed, want zie lampjes knipperen en verkleuren. (dit moet ook)
Nu wil ik de wizzard weg hebben en internet op kunnen.

Help !! ik weet niet meer hoe het ook al weer moet.
 
een vraagje zit je op internet via de router?
Want het kan namelijk dat je wat moet instellen in de trent van ip adres ipconfig bij uitvoeren en ip adres vernieuwen
 
Nee geen router aanwezig,
Ip adres vernieuwen hebben we ook al uitgeprobeerd.

Ik heb inmiddels de wizzard weg gekregen.
Vinkje bij niet meer laten zien stond nog aan.

Ga straks nog eens proberen of we nu wel op internet kunnen zonder de wizzard.

Moet eerst nog wat andere dingen doen.

Reacties zijn natuurlijk nog steeds zeer welkom.
 
Ik heb net nog wat dingen uitgeprobeerd, die de helpdesk van de week ook aan mij gevraagd had.

* start , uitvoeren, type; command.
type nu; ipconfig /
Uitsag hiervan was alle vernieuwen enz enz.
Alles is correct.
* in hetzelfde scherm nu
ping 195.241.48.33
uitslag; 4 ontvangen, 4 verzonden, 0 verlies
* in hetzelfde scherm nu
ping www.nu.nl
uitslag; 4 ontvangen, 4 verzonden, 0 verlies
Dit werkt dus allemaal correct!

Als we internet explorer opstarten dan zegt hij;
bezig met controleren proxyinstellingen.
Verder komt hij niet.

Wat kan ik verder nog proberen????
 
Via welk netwerk heeft die fijne buurvrouw ADSL ? Tiscali is waarschijnlijk BabyXL ?
Heb je wel de juiste modeminstellingen namelijk:

Encapsulation = 1483 Bridged LLC
VPI = 0
VCI = 34


Kijk verder eens even of er een proxy server actief is.
 
Hallo upsidaisy,

Ja tiscali en babyXl.
De instellingen zijn automatisch geinstalleerd via de bijgeleverde software. (van tiscali)
Deze moeten dus goed zijn.

Met de vorige modem (van zonnet) zijn we wel met de modeminstellingen bezig geweest.
Dit is nu niet meer van toepassing, i.v.m. formatteren en opnieuw installeren.
 
Zet de hele boel eens aan en vervolgens uit en wacht minimaal 2 uur.Kijk of dit helpt.Meestal is er een registratietijd nodig van het mac adres (netwerkkaart)

Je hebt dus geen proxy instelling gevonden ?
 
Aan en uitzetten en laten staan hebben we ook al geprobeerd.
Proxy intellingen staan ook allemaal uit.

Ze gaat vandaag de service monteur bellen van tiscali.
Misschien heeft hij nog een idee.
 
Neem aan dat het een usb modem is ?

Post anders even de resultaten van winipconfig (in te geven in dos dus via start,uitvoeren,cmd en dan winipconfig)

Je hebt wel het goede wachtwoord ingevoerd ?
 
Halloooo,

Het probleem is inmiddels opgelost.
Na weer bellen met de helpdesk van tiscali en alles opnieuw proberen en uitzoeken plus alle rare dingen die ze de schuld wilden geven (zoals usb driver niet goed enz enz.)
Had mijn buurvrouw de ingeving om de KPN te bellen.

Wat bleek !!! Er was helemaal geen aansluiting !!!!
Ondanks alle toezeggingen en uitspraken van tiscali, bleek er helemaal nog niets aangevraagd te zijn bij de KPN, dus ook niet aangesloten.

De jongens van de helpdesk van tiscali zeiden dat ze ons konden zien met ip adressen en alles wat we moesten doen, wat ook maar met internet te maken had.

GRRRRR en *** enz.
We waren witheet toen we dit hoorden.

Dus iedereen die meegedacht heeft; heel erg bedankt en ik hoop dat anderen ook nog iets aan de voorafgaande gegevens hebben.

Groetjes,
Mirjam
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan