Wizzard Netwerk verbinding instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roderkerken

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Berichten
15
Goedenmiddag iedereen,

ik heb zo juist WindowsXP opnieuwe geinstalleerd op mijn computer, goed geinstalleerd maar nu krijg ik geen internet verbinding... Hier thuis hebben wij een router maar als ik de Wizzard Netwerkverbinding instellen doe kan ik niet verder omdat de computer aangeeft dat eerst de netwerkhardware geinstalleerd moet worden :confused:
Ik snap hier dus niets van en weet dus ook niet wat er moet gebeuren.

Graag jullie hulp!

Groeten, Tom
 
Kennelijk moet je de netwerkkaart nog installeren.
 
Start / config scherm / systeembeheer / computerbeheer / apparatenbeheer.
Zoek daar even naar een onbekende pci kaart, of een entwerkkaart met een geel driehoekje of een onbekende communicatie kaart.

Zoek nu de driver op diskette of cd-rom die je hebt gekregen.
Is het een onboard lan verbinding, dan zal de driver op de cd-rom van het moederbord staan.
Soms kan de driver worden gevonden op de windows setup cd-rom.

Kijk anders of je met Everest achter merk en type kunt komen.
 
Ik heb op internet de driver gevonden van mijn netwerkkaart: Realtek RTL 8139
maar nu krijg nog steeds de melding dat ik niet verder kan.
Ik heb wel bij apparaat beheer gevonden wat er fout zit.. maar weet niet hoe ik dit moet oplossen. Als bijlage heb ik een printscreen van Apparaatbeheer genomen.

Greetz



Deze netwerkkaart zit niet in de computer van mijn vader maar die zit op dit moment ook met hetzelfde probleem...
Nu is met mijn computer zo dat de netwerkadapter daar de driver van ontbreekt of is beschadigt..

Hoe kan ik deze problemen oplossen...???

Mvg, Tom
 

Bijlagen

  • Computerbeheer 26-11.JPG
    Computerbeheer 26-11.JPG
    59,5 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Kun je alle 3 de niet-werkende apparaten eens verwijderen, en dan de pc herstarten?
Ik denk dat je ook drivers nodig hebt van je moederbord.
 
Maar nu...

Heb ze verwijderd en de computer opnieuw opgestart. Hij heeft ze nu wel herkend maar nu vraagt hij of hij met Windows verbinding mag maken met Windows Update. Maar ik heb geen internet verbinding en ik de cd-rom kan mn vader niet vinden.
Allemaal heel lastig dus:eek:
 
Ok, dan blijft over, dat je met een pc die wel verbinding heeft, de drivers gaat opzoeken, en die eventueel met floppy, cd-rom of usb-stick gaat overzetten.
Het gaat je lukken ;)
 
Als dat de oplossing is zal het wel moeten ;)
Nog 1 laatste vraag dan: Hoe kan ik zien welk merk en type het is waarvan ik de driver moet downloaden?? Everest?

Bedankt voor het helpen

Mvg, Tom:
 
Is het een onboard lan verbinding, dan zal de driver op de cd-rom van het moederbord staan.
Soms kan de driver worden gevonden op de windows setup cd-rom.

Kijk anders of je met Everest achter merk en type kunt komen.
 
Het lag niet aan de netwerkkaart ben ik nu achter... heb de driver gevonden en geinstalleert maar weet nu wat er fout is aan de computer. Ik heb een printscreen toegevoegd met in beeld waar de errors zijn. Ik weet niet hoe ik moet opzoeken welk merk het is en ik weet ook niet hoe ik het moet oplossen...

Alstublieft jullie hulp:(
 

Bijlagen

  • PrtscreenAppBeheer.JPG
    PrtscreenAppBeheer.JPG
    67,4 KB · Weergaven: 35
Ok, welk type netwerkadapter is er nu wèl geinstalleerd?
De kaartjes die niet werken (andere netwerk, geluid) zitten die onboard, of een losse kaart?
Dit is even belangrijk voor het vinden van de juiste drivers.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan