• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

WK 2022 Voorspellingspoule

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimVrijhoeven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2022
Hallo,

Ik heb van mijn vrienden de vraag gekregen of ik een WK poule kan maken waarin zij kunnen voorspellen wat de uitslagen van het aankomende WK word, ik heb op het internet een formule gevonden, maar deze is optellend, maar moet voor mij afzonderlijk van elkaar werken. de formule die ik heb is:

=ALS(OF(EN(Blad1!D4>Blad1!E4;Blad1!$A$4>Blad1!$B$4);EN(Blad1!D4=Blad1!E4;Blad1!$A$4=Blad1!$B$4);EN(Blad1!D4<Blad1!E4;Blad1!$A$4<Blad1!$B$4));1;0)+ALS(EN(Blad1!F4=Blad1!$A$4;Blad1!G4=Blad1!$B$4);3;0)

Je hoort 3 punten te krijgen als je de uitslag perfect voorspelt(dus als je 3-1 voorspelt en de wedstrijd word ook 3-1) en 1 punt als je de winnaar correct voorspelt of gelijkspel correct voorspelt, het is echter NIET de bedoeling dat als je 2-2 voorspelt en het word 2-2 dat je dan een punt krijgt voor gelijkspel, dan hoor je alleen 3 punten te krijgen.

Ik gebruik zelf excel 2019, de uitslagen van de wedstrijden staan in A4 en B4 t/m A51 en B51 en de voorspellingen staan in D4 en E4 t/m D51 en E51(dit is alleen voor 1 deelnemer!)

Mochten er meer informatie nodig zijn/vragen zijn hoor ik het graag!

Alvast bedankt,

Tim Vrijhoeven

Hallo Tim,

Probeer deze formule:
=(POS.NEG(A4-B4)=POS.NEG(D4-E4))+2*(A4=D4)*(B4=E4)
Zie bijlage

Toelichting:
1 punt toekennen voor juiste voorspelling winst/verlies/gelijk + 2 punten toekennen voor juiste uitslag.

Veel plezier met de voetbalpoule.

Groeten Hans Douwe

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wk 2022

Hallo Tim,

Vaak zie ik voor het voorspellen het "Toto idee" met een waardering voor een paar voorspellingen/punten per uitslag.
Misschien ook een idee voor jou.

Groet

Dirk

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan