Hey allemaal,
Mijn config is de volgende:
Router: sitecom WL-308 wireless 300 xr gigabit gaming router
laptop: acer 6935G, vista home premium ned x64, laptop heeft gig netwerk port
desktop: zelf samengesteld, vista home premium ned x64, desktop heeft gig netwerk port.
aansluiting: Kabel (België) Telenet
Probleem is:
Netwerkoverdracht gebeurt zeer traag (kabel, wifi is ook niet bijzonder hoog, maar eerst kabel probleem
). Als ik files van ene pc op andere pc wil zetten over het network gaat dit zeer traag. (als test een 200 mb winrar file gebruikt). Snelheid begint (soms) aan 3MB per second, maar gaat snel over naar 300KB en dit is veel te traag. Internet werkt OK.
Wat heb ik reeds gedaan?
- Firewall uitgeschakeld, NOK (NOK = Not OK, geprobeerd en t heeft niets uitgehaald)
- Antivirus uitgeschakeld, NOK
- Gezorgd dat alle vista patches binnen zijn (ben op de hoogte van lage transfer speed tss sommige vista pc's), NOK
- EN DAN! Oude sitecom switch eens terug tussen netwerk geplaats (100mb) en hier is transfer speed ineens terug 11MB/sec. Dus ligt het aan de router, want switch haalt bijna max snelheid.
- Firmware router geflasht, NOK
- In settings router zitten werken (sitecom is fier op hun streamengine etc dus die o.a. eens uitgezet, maar NOK)
Oplossing?
Iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken? Een gekende router setting die aan/uit moet? Of router kapot
?
Mvg,
Joris
Mijn config is de volgende:
Router: sitecom WL-308 wireless 300 xr gigabit gaming router
laptop: acer 6935G, vista home premium ned x64, laptop heeft gig netwerk port
desktop: zelf samengesteld, vista home premium ned x64, desktop heeft gig netwerk port.
aansluiting: Kabel (België) Telenet
Probleem is:
Netwerkoverdracht gebeurt zeer traag (kabel, wifi is ook niet bijzonder hoog, maar eerst kabel probleem

Wat heb ik reeds gedaan?
- Firewall uitgeschakeld, NOK (NOK = Not OK, geprobeerd en t heeft niets uitgehaald)
- Antivirus uitgeschakeld, NOK
- Gezorgd dat alle vista patches binnen zijn (ben op de hoogte van lage transfer speed tss sommige vista pc's), NOK
- EN DAN! Oude sitecom switch eens terug tussen netwerk geplaats (100mb) en hier is transfer speed ineens terug 11MB/sec. Dus ligt het aan de router, want switch haalt bijna max snelheid.
- Firmware router geflasht, NOK
- In settings router zitten werken (sitecom is fier op hun streamengine etc dus die o.a. eens uitgezet, maar NOK)
Oplossing?
Iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken? Een gekende router setting die aan/uit moet? Of router kapot

Mvg,
Joris
Laatst bewerkt: