WLAN fout melding na herinstall Windows XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sus

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2001
na het herinstaleren van Windows XP professional , krijg ik onder "apparaatbeheer" bij wlan 802.11 b een geel vraagteken , wat dus moet wijzen op het niet herkennen van mijn DWL- G122 USB Adapter voor draadloos internet.
Is het mogelijk dat het hier gaat om drivers die ontbreken ? en waar kan ik die dan vinden ?

Op de bij de pc meegeleverde CD (moederbord drivers / chipsetdrivers)

de drivers die ik bij de pc kreeg van Dell heb ik reeds geinstalleerd maar daar ligt dus niet de oplossing..

Maar het probleem zit dus wel volgens jullie bij de ontbrekende driver voor die adapter ( en ja het is die van de afbeelding)?

Of kan het ook nog te maken hebben met een foutieve volgorde van installeren en aansluiten van hardware? zoals de kabelmodem en of router?

p.s de Laptop kan wel probleemloos internetten ,

Dolle pret, ik had, afhankelijk van het al dan niet beschikbaar hebben van de meegeleverde CD, deze al in een nieuw venster openstaan -> Klik

Ik wachtte met opzet nog even met het plaatsen, omdat de bij de pc meegeleverde CD veelal de exact juiste drivers bevat.

p.s de Laptop kan wel probleemloos internetten ,
Wat bedoel je hier precies mee? Bedraad?

Laatst bewerkt:
nee die is niet bedraad...
ik bedoelde hiermee maar aan te geven dat ik wel op internet kan met de laptop (draadloos dus)
maar niet met de desktop na de herinstall van Windows.
dus ik meen daaruit te mogen besluiten dat er met de router en kabelmodem niets aan de hand is en dat het probleem enkel ligt bij de DWL G 122 Lan adapter

Nee, oke, je had alleen niet verteld dat het om 2 machines ging.
Als je, zoals de fabrikant beschrijft, even het dongeltje bekijkt, weet je precies welke van de drie (A1, B1 of C1) die in het linkje staan, je moet hebben.

Windows update vindt ook niets voor je (automatisch)?

geel vraagteken is,

OF/OF

verkeerde driver geinstalleerd
dubbel driver geinstalleerd
driver ontbreekt.

euh...windows update? ... ik kan niet op het internet dus ik kon de geinstalleerde versie van Windows XP prof nog niet updaten he .. of begrijp ik het verkeerd?

Ik ging er vanuit dat (zoals de meeste pc tegenwoordig wel hebben) er óók een bedraade mogelijkheid in de pc is. Die zou je dan even kunnen gebruiken voor een Windows update.

ja keej op zich is dat wel zo , alleen dat kost me dan zo'n boel uit en inbouw werk
dat ik dat soort opties liever tot allerlaatste bewaar ;-)

uit- en inbouwwerk?

Je duwt een ethernetkabel in je router en het andere eind ervan duw je in de achterzijde van de pc en je hebt bedraad internet?

Maar goed, als bedraad internet even geen optie is, dan is het toch niet meer dan één van die drie drivers downloaden en op USB stick zetten en vervolgens installeren op die pc?

Kijk vooraf even bij "Software" of er software geïnstalleerd staat voor het ding (zoals DJArtistic schrijft kan het ook een verkeerde driver zijn. In dat geval is eerst alles verwijderen een handige optie voordat je gaat beginnen met de installatie van de nieuwe)

Laatst bewerkt:
ja ok, ik ben nu op mijn werk , dus dat wordt iets voor later op de dag .

Hoop dat het me zo wel lukt en dat ik dan de rest ook snel weer aan de praat krijg , want na dat zal er nog wel hier en daar wat opduiken ;-)

Als ik de conversatie goed lees gaat het om een Dell. Ik heb zelf een Dell Dimension met XP. Daarop heb ik een keer mbv de helpdesk XP opnieuw geïnstalleerd. Wat ik niet wist, en nergens staat, is dat je van de site van Dell daarvoor voor bepaalde zaken speciale Dell drivers moet downloaden. Die moet je na de installatie van XP erbij zetten. En ophalen voor XP er opnieuw opstaan, want een van de patches bij mij is de netwerkkaart driver, nodig om internet op te komen. Gelukkig had ik een tweede PC om dat alsnog op te halen. Dus vooraf op CD, usb-stick of tweede harde schijf (die niet geformatteerd wordt) zetten.
Of dit ook voor jou van toepassing is, wat ik niet vanuit hier kan beoordelen, probeer het volgende.
  1. Zoek op de support site van Dell met behulp van je service tag die op je laptop staat uit wat je configuratie is.
  2. Als het goed is zie je je WLAN driver er staan. Download die en kijk of het werkt. En bewaar het voor de volgende keer.
  3. De dame van de help desk gaf aan dat ik drivers voor mijn PC in de volgende categorie moest downloaden van hun site. En daarmee heb ik op eigen kracht vorige week XP opnieuw geïnstalleerd:
  • Chipset
  • video driver
  • geluidskaart
  • netwerk
Evert.

ja het gaat hier inderdaad om een Dell dimension 9200
en ik had de nodige cd roms nog allemaal en vandaaruit dus gaan installeren en drivers plaatsen , waarbij ik uiteraard niet wist van de volgorde , maar of die een rol spelen is me niet duidelijk.
alles liep prima op die LAn adapter na dus...
Misschien dat ik straks anders maar weer eens ff alles herinstalleer en dan de volgorde aanhou die jij voorstelde

maar toch eerst een poging met de driver van D link wagen voor ik zover ga

Hoi,

Als je verders geen rare tekens hebt staan bij apparaatbeheer zou ik alleen de d-link installeren en kijken of het gaat werken.
Maar als je de volgend keer opnieuw installeerd is dat de goede volgorde .

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan