WLAN Netwerkkaart van Fujitsu-Siemens Amilo Li 1718

Status
Niet open voor verdere reacties.

BilalA

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Hallo beste mensen,
Ik heb sinds een weekje een laptop en bij het aansluiten op het netwerk wilde ik dat aanvankelijk doen met de geïntegreerde netwerkkaart. Daarvoor zit een knopje op de laptop om hem in te schakelen. Ik druk daarop, maar er gebeurt niets (m.a.w. het lampje dat moet branden als die kaart ingschakeld is, brandt niet). Windows (Vista Basic) meldt steeds bij het zoeken naar netwerken dat de kaart uit is en hem aan moet zetten met een knopje dat op de laptop zit. Intussen heb ik maar een Sitecom USB-adapter aangesloten, maar liever heb ik mijn laptop zonder uitsteeksels :p

De brandende vraag: Hoe krijg ik hem aan?

PS: Het betreft een Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter.

Ga eens naar configuratiescherm=>netwerkcentrum en kies daar links in het menu voor netwerkverbindingen beheren.

Daar zie je ook die draadloze verbinding staan die het niet schijnt te doen

Klik daarop 1x met de rechtermuisknop en kijk of je kunt kiezen voor Inschakelen

Kijk vooral ook even in apparaatbeheer of er geen cirkel met kruis erin of een geel uitroepteken bij de netwerkadapter staat! Zo ja, dan eerst het stuurprogramma installeren.

Btw. mocht het lampje uiteindelijk gaan branden ruk dan vooral ook die USB adapter er even uit, want beide ingeschakeld gaat hoogstwaarschijnlijk niet werken. (Ik heb een keer 1,5 uur zitten kl**ien waarom bij een laptopje de wifi niet wilde werken, totdat ik erachter kwam dat er ook nog een USB adapter in het ding zijn h*l zat. Toen die eruit was, werkte het geheel onmiddellijk).

Laatst bewerkt:
Ik heb even gecontroleerd of ie die kaart ingeschakeld is en dat was wel het geval, vervolgens heb ik de usb adapter eruit gehaald en geprobeerd hem aan te zetten middels het knopje op mn laptop.
dat lukte niet!

Oplossing

Hey Billal,

Ik had dezelfde Probleem met de Fujitsu siemens Amilo Li 1718
Die knopjes aan de bovenkant voor wireless en fan werken niet naar behoren.
Het ligt niet aan de hardware geloof ik maar eerder aan de software.
Probeer eerst FSC launchmanager te downloaden en te installeren.
Vervolgens na installatie start je je laptop opnieuw op en voilaaaaa.:thumb::thumb:
http://support.ts.fujitsu.com/Download/Showdescription.asp
Ik hoop dat dit voor jouw werkt

ThAllah.....

Welkom Hannes25,

Je reageert in een topic uit 2007, dat is al 4 jaar geleden. Ik denk dat dit voor de topicstarter niet meer van toepassing is. Wegens de leeftijd van het topic gaat er dan ook een slotje op.
Misschien hebben mensen die deze laptop hebben een oplossing met je tip die last hebben van het zelfde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan