wlan netwerkkaart wordt niet meer gevonden....

Status
Niet open voor verdere reacties.

gomeraroel

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
17
hallo,
ik heb een maxdata ECO4000 IW notebook met ingebouwde wifi.
nu heb ik de laptop geformatteerd en windows xp home edition opnieuw erop gezet.
ook heb ik de wifidrivers opnieuw geinstalleerd en zit nu met het volgende probleem;

ik heb geen wifi verbinding meer, bij het logo vd de driver krijg ik nu de melding
"ralink wireless lancard not exist", erg vreemd want ik heb tot nu toe altijd wifi verbinding kunnen maken. heb inmiddels ook al de nieuwe driver via de officiele website gedownload en deze mbv een usb stick op de laptop gezet maar ook weer zonder resultaat. ik zit nu dus zonder internetverbinding en dat is heel vervelend !

weet imand een oplossing ?

bvd,gomeraroel
 
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn asus z91L notebook. XP home edition er op gezet, alle drivers (voor zover ik weet) geinstalleerd en nu krijg ik de melding dat er geen wlan card in zit. Bij configuratiescherm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer staan de 1394-netwerkkaart en de pci fast ethernet kaart maar geen wireless netwerkkaart terwijl deze prima werkte voor de recovery. Iemand enig idee hoe dit kan? en vooral hoe ik het kan verhelpen :)
 
Bij mij was uiteindelijk toch de goede driver nog niet geinstalleerd. Deze via de asus site niet te vinden. Uiteindelijk mbv EVEREST hier te downloaden http://majorgeeks.com/download4181.html erachter gekomen welke wireless netwerkkaart ik precies had daardoor toch de goede driver gevonden op de site van intel en op die manier wifi weer aan de praat gekregen. Hopelijk werkt dat voor jou ook succes
 
bedankt voor je antwoord leon.
als ik op de link klik kom ik op de website van majorgeeks met in het linkermenu een heleboel links. op welke heb je geklikt om de netwerkkaart te ontdekken?

alvast bedankt voor je antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan