marianneke
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 25 feb 2001
Vandaag geinstalleerd/aangesloten: WLAN met E-tech modem-router met UTPkabel aangesloten op pc, en WLAN PCMCIAkaartje in de laptop.
Zowel met de pc als de laptop kunnen we nu internetten/mailen.
Alleen ben ik er nog niet uit hoe ik mijn "gewone" netwerk aan de praat moet krijgen.
Ik heb op beide pc's al wat schijven en mappen gedeeld. Op de pc waar de printer aan zit, ook de printer gedeeld.
Beide pc's hebben dezelfde groepsnaam.
Heb de Wizard Thuisnetwerk maken uitgevoerd op beide.
Maar als ik kijk bij Netwerklocaties op de pc, geeft ie helemaal niks. Op de laptop geeft ie wel het volledig netwerk.
Als ik op de pc laat zoeken naar computers in het netwerk, krijg ik de volgende melding terwijl ik als beheerder op de pc zit:
En dan nog een vraagje over de beveiliging: ik heb die 64bits beveiliging ingesteld. Op beide pc's werkt ook nog NIS2004 met firewall. De XP firewall heb ik uitgeschakeld.
Hoe kan ik controleren of ik goed beveiligd ben?
Kan NIS een probleem opleveren bij het delen van bestanden ed?
Ook weet ik niet hoe ik vanaf de laptop iets kan printen op de printer die is aangesloten op de pc.
Zowel met de pc als de laptop kunnen we nu internetten/mailen.
Alleen ben ik er nog niet uit hoe ik mijn "gewone" netwerk aan de praat moet krijgen.
Ik heb op beide pc's al wat schijven en mappen gedeeld. Op de pc waar de printer aan zit, ook de printer gedeeld.
Beide pc's hebben dezelfde groepsnaam.
Heb de Wizard Thuisnetwerk maken uitgevoerd op beide.
Maar als ik kijk bij Netwerklocaties op de pc, geeft ie helemaal niks. Op de laptop geeft ie wel het volledig netwerk.
Als ik op de pc laat zoeken naar computers in het netwerk, krijg ik de volgende melding terwijl ik als beheerder op de pc zit:
En dan nog een vraagje over de beveiliging: ik heb die 64bits beveiliging ingesteld. Op beide pc's werkt ook nog NIS2004 met firewall. De XP firewall heb ik uitgeschakeld.
Hoe kan ik controleren of ik goed beveiligd ben?
Kan NIS een probleem opleveren bij het delen van bestanden ed?
Ook weet ik niet hoe ik vanaf de laptop iets kan printen op de printer die is aangesloten op de pc.