WLAN probleem, wel netwerk, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamchen

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Hier is het probleem. Ik heb een nieuwe laptop met WLAN kaartje. Nou heb ik de oude computer naar zolder verhuisd en daar ook een USB antenne achtig ding aan gehangen zodat die draadloos verbinding met de BenQ AWL 700 die weer met een draadje in verbinding staat met mijn Speed Touch Home ADSL ISDN modem. Nu het probleem:
Alle instellingen voor de BenQ router/switch zijn goed ingesteld, ik druk op apply en save de heleboel. Dan kan ik ongeveer 5 minuten lekker internetten en dat word ik eruit gegooid. Ik moet dan weer naar het instellingen menu van de router gaan om opnieuw op apply en save enz. te klikken, en dan kan ik weer 5 minuten internetten voordat iki er af word gegooid.
Ik heb de Wireless Zero Conifuratie al uit gezet.
Wat doe ik fout?

Vraagt je provider dat je gebruik maakt van een fixed IP-adres, dan moet je het IP-adres wat bestaat uit een aantal cijfers invullen of vraagt je provider dat je gebruik maakt van een dynamisch IP-adres,dan moet je de hostname, wat van je provider hebt gekregen(ook wel computernaam) invullen in het WAN menu van je router. Bij het laatste moet je ook "clone MAC-adres doen.
BY the way wie is je provider?
Waar je je IP-adres kunt vinden weet ik niet precies,misschien iemand anders wel?

Mijn provider is HCCNet.
Misschien kan ik je ff al mijn instellingen doormailen. Misschien kan jij dan zien of ik iets fout doe?

Het lijkt er op dat alle instellingen wel goed zijn. Ik heb namelijk wel even internet, maar dan word ik er uit gegooid. Misschien ligt het wel aan de hard-ware of HCCNet of KPN. Nou ja, dan fixed de computer expert het maar.
Bedankt voor je hulp

Ik heb het probleem al opgelost. Ik hoefde alleen de firmaware van mijn modem te up-daten en nu doet alles het weer prima.
Bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan