WLAN probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

roharro

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
In twee laptops wifi kaarten geînstalleerd met bedoeling ze te verbinden in een ad-hoc netwerk.
De twee laptops blijken elkaar te "zien", als op "connect wordt geklikt dan komt er een verbinding tot stand met vermelding dat het een uitstekende verbinding is, maar ogenblikkelijk wordt die verbinding terug afgesloten.
Wat zie ik over het hoofd?

RORO

Hallo,

Heb je het WLAN beveiligd?
En zo ja, gebruik de dezelfde beveiligingsinstellingen op beide pc's?

Groeten,

Hee Roharro,

Moet je een wachtwoord ingeven als je op "connect" klikt?

Groeten,

Neen moet geen wachtwoord geven. Laptop 1 connecteert onmiddellijk op laptop 2 maar slechts voor heel korte duur (2 sec ongeveer). Op het statusscherm van laptop 2 zie ik helemaal niets veranderen.

Hee Roharro,

Heb je ergens het kanaal/channel ingesteld?

Ik heb hetzelfde ook een keer gehad bij het opzetten van een P2P-verbinding.
Toen bleek dat ik kanaal 11 gekozen had op de ene PC en de andere PC ging zoeken vanafg kanaal 1 en toen ie bij 11 kwam maakte ie contact voor een paar seconden en ging toen weer verder.

Je kunt ergens waarschijnlijk de kanalen/channels instellen.... ik weet vanuit hier (m'n werk) niet precies waar....

Groeten,

Die stonden op de beide laptops ingesteld op kanaal 11.
Maar wat ik me nu afvraag is of "guestaccount" niet moet worden geactiveerd. Op één van de 2 laptops is die account niet geactiveerd. Maar misschien hoeft dat niet want ook voor de gewone gebruiker van de twee laptops is er geen wachtwoord enz. ingesteld.

Hoi Roharro,

Hier houdt het helaas ook op voor mij....

Misschien iemand anders?

Groeten,

Toch bedankt Basta!

Ik heb intussen nog eens grondig nagegekeken of softwarematig alles in orde is. Dat blijkt het geval te zijn en daarom verdenk ik nu de werking van de hardware...
Ik heb steeds getest op kanaal 11. Misschien zit daar een storing op en moet ik eens enkele andere kanalen uitproberen. Storing veroorzaakt door de processoren in de laptops bijvoorbeeld. De twee laptops stonden tijdens de testen vlak naast elkaar. Misschien pikte iedere WiFi module stoorsignalen op van beide processoren. Ik ga de testen nog eens herhalen met de laptops enkele meters van elkaar verwijderd en op andere kanalen.
Indien iemand suggesties heeft of gelijkaardige ervaringen graag een helpend antwoord!

Het probleem is intussen opgelost. Eenvoudig door de twee laptops enkele meters verder uit elkaar te plaatsen...

Dat meen je niet...!

Nou, goed dat ie 't weer doet!

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan