Wlan probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaniekPaniek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Hallo mensen,

Ik heb een probleem: Nadat twee weken geleden het internet een week uitviel bij onze pc en mijn laptop, heb na het herstel geen netwerk meer op mijn laptop. Laptop heeft vista. Als ik verbinding wil maken lukt dit gewoon, maar het blijft alleen lokaal. Geen internet dus.. Als ik om diagnose vraag, geeft hij aan dat het aan de firewall-opties kan liggen:

De verbinding wordt mogeljik geblokkeerd door beveiligingsbeleidsinstellingen op deze computer

Het volgende beleid moet mogelijk worden aangepast zodat windows een verbinding kan maken:

Beleidsprovider: Windows Firewall
Naam van filer: Query User

Nou heb ik gezocht naar Query User in de uitzonderingen. Stond er niet bij, dus heel firewall uitgeschakeld. Dan geeft de computer aan dat er iets is met de DNS-Poorten:

Er is mogelijk een probleem met de DNS-Configuratie (Domain Name Server)

De bekende host www.microsoft.com is niet gevonden via DNS. Mogelijk is de server niet actief.

Het volgende beleid moet mogelijk worden aangepast zodat Windows een verbinding kan aken:

En daan staat er niks meer!

Kan iemand mij helpen?!
alvast bedankt!
Tim

Klinkt alsof je laptop geen ip adres krijgt. Mogelijk zijn de instellingen uit je wireless router/accesspoint gewist.

Bedankt voor je snelle actie, René, maar weet jij of iemand anders misschien ook een oplossing voor dit probleem? Ik weet namelijk niet veel van dit deel van de computer

Ik zou als ik jou was eerst eens kijken of je idd geen ip adres hebt ([windows toets] + r, dan cmd, [enter] en dan achter de commandprompt even ipconfig [enter] typen. Hier zal iets moeten staan als 192.168.x.y of 10.x.0.y

Als er 169.x.x.x staat dan heb je geen IP adres gekregen en moet er iets aan je router worden aangepast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan