WLAN PTP Wil niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juuwtje

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2002
Hallo,
Ik heb 2 pci Wlan kaarten van SMC 11mbit maar hoe maak ik een netwerk is er ergens een goede tutorial?
Ik heb ze bij mycom gekocht en zij hebben ook een tutorial maar ik kwam er niet uit.

Ik kan kiezen tussen Ifrasturcture en 802,11 AdHoc , bij infrastructure kan ik niks instellen maar bij 802,11 wel, maar wat moet ik instellen?

Sorry dat het een beetje vaag uitgelegt is..
Het is me 1 x gelukt om een draadloos netwerk te maken maar ik heb de pc's opnieuw geinstalleerd en nu lukt het me niet meer, het is zonder router.

An AD-HOC network is a peer to peer network where all the nodes are wireless clients. As an example, two PC’s with wireless adapters can communicate with each other as long as they are within range. A wireless extension point can extend the range of an AD-HOC network

dit dus kiezen, welke instellingen ?
Nou aangezien je waarschijnlijk dus geen dhcp servber hebt, dis dus ipadressen uitgeeft, dien je dit zelf in te stellen.

Dus ene pc is bv 192.168.0.1 de andere 192.168.0.2, vervolgens dienen ze allebei zelfde subnet te hebben, dus bv 255.255.255.0

Als je ook nog internet deelt via 1 van de pc's dien je die pc ip adres 192.168.0.1 te geven, tevens dien je bij de andere pc bij default gateway het ipadres van de internet pc op te geven en bij dns hetzelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan