WLAN Router draadloos met WLAN router verbinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajaras

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Wij hebben beneden waar het de telefoonlijn binnenkomt een draadloze router staan, deze: Prestige 2602HW-61. Voor het gemak noem ik hem even R1. Nu heb ik op mijn slaapkamer op zolder een 2e draadlooze router staan, het typenummer weet ik niet maar het is een Medion 54Mbps 802.11g Wireless Router van 12/03, voor het gemak R2.

Nu heb ik op mijn slaapkamer een aantal PCs die ik niet draadloos met R1 kan verbinden, dus wil ik R2 draadloos verbinden met R1, zodat R2 een internetverbinding van R1 krijgt. Ik weet heel goed dat dit mogelijk is, maar op internet vind ik geen informatie waar ik wat wijzer van wordt. Ik zat zelf aan iets van WAN te denken, aangezien een internetverbinding in feite ook een WAN is, onze router ontvangt namelijk wat van de "router" van mijn internetprovider. Bij de informatie staat mijn externe IP namelijk bij het IP adres van WAN, en ook een server van mijn ISP (Telfort). Alleen of dat draadloos gaat lukken weet ik niet.

Kan iemand mij dat uitleggen hoe dat zit, en gaat dit ook lukken zonder conflicten?:) EDIT: Het is niet meer persé nodig, omdat ik bij toeval iets tegenkwam op internet toen ik naar een mogelijke oplossing zocht waardoor ik dacht het probleem met een 2e router te omzeilen niet meer nodig is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan