Wlan uitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

skipper144

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2004
Waarom valt telkens mijn WLAN verbinding uit? Ik heb al de laatste driver geinstalleerd en bij energie besparing staat ie ook altijd aan. Soms kan ik een hele avond draadloos werken maar meestal valt ie uit na een onbepaalde tijd, zelfs tijdens downloaden stopt ie er mee?
Ik heb een Acer 7720 G PC met Vista Home premium met een Intel PRO/Wireless 3945ABG Network connection draadloze netwerk adapter.

Teredo Tunneling Pseudo Interfase fout melding

Ik heb nog wat geprobeerd met mijn WLAN. Ik had via apparaat beheer de installatie ongedaan gemaakt en pc opnieuw opgestart. de WLAN werd opnieuw geïnstalleerd en nu staat er een extra apparaat bij! De Teredo Tunneling Pseudo Inerfase. Ik had dit apparaat nog niet eerder zien staan ook niet toen de pc nieuw was! Nu staat er wel een geel driehoekje bij en er staat vermeld dat het apparaat niet opstart. Ik kan niets vinden om hem dan wel te starten. Heb al geprobeerd automatische bijwerking stuurprogramma ed maar werkt niet. Wat is dit apparaat? en hoe krijg ik hem goed?

Hoi,

Als je dit programma niet kent en het werkt niet, kun je het beter verwijderen! Tenslotte heb je alleen maar de driver nodig voor je draadloze netwerkkaart!
Desnoods met systeemherstel herstellen.

Wat je misschien nog kunt proberen is om op een ander kanaal te gaan met je draadloos netwerk
Dit kun je in je router regelen.
Normaal kun je kiezen uit 13 kanalen (1t/m13) Of staat deze op auto!
Probeer eens kanaal 6 ipv 11 ov andersom of kanaal 1!

Het zou ook nog aan je service provider kunnen liggen! Soms gooien ze je ervan af! @home had er toen een handje van!
Je modem ff opnieuw opstarten hielp dan nog wel eens!

Hoi,

Als je dit programma niet kent en het werkt niet, kun je het beter verwijderen! Tenslotte heb je alleen maar de driver nodig voor je draadloze netwerkkaart!
Desnoods met systeemherstel herstellen.

Wat je misschien nog kunt proberen is om op een ander kanaal te gaan met je draadloos netwerk
Dit kun je in je router regelen.
Normaal kun je kiezen uit 13 kanalen (1t/m13) Of staat deze op auto!
Probeer eens kanaal 6 ipv 11 ov andersom of kanaal 1!

Het zou ook nog aan je service provider kunnen liggen! Soms gooien ze je ervan af! @home had er toen een handje van!
Je modem ff opnieuw opstarten hielp dan nog wel eens!

Dit is het ook allemaal niet. Ik ben bang dat het aan het apparaat zelf zal liggen.

Hoi,

Dan zou je het eens met een ander netwerkkaartje kunnen proberen, en kijken of ook hier het probleem is!
Als je een pcmcia slot hebt, kun je zo'n wireless netwerkkaartje proberen. Of via usbdongle! :)

Ik zie dat het een pc is en geen laptop. Dan kun je ook de pci wlankaart vervangen natuurlijk! Zo duur zijn deze niet meer!

Laatst bewerkt:
ik wil even iets vermelden want ik heb ook zo'n acer 7720G laptop...

Ik heb ook problemen gehad met mijn netwerkkaart alleen ging draadloos helemaal niet meer op de duur.
mijn netwerkdriver was op een dag na herstart gewoon verdwenen en herinstalleren van die driver of iets dergelijks werkte helemaal niet.

Ik heb naar acer gebeld.
Daar hebben ze me aangeraden om vista te herinstalleren.
(geen zin in echter :P)
nog een aantal keren gebeld op de hoop dat ik verschillende mensen aan de lijn kreeg met ander ideeën.
Dit was dan echter ook zo.
Veel reacties gekregen over verschillende drivers van de acer site te installeren maar dat hielp allemaal niet.
Dan had ik 1goeie! :D
Hij gaf me het advies om mijn bios te updaten en dan de laatst nieuwe wireless driver te installeren.
Als dat werkte had hij kennelijk al iets anders in gedachten...
En ja, dat werkte ook al niet.
Dan gaf hij mij het spijtige nieuws dat er een aantal Acer 7720G's van de band zijn gerold en verkocht zijn geraakt met een hardwareconflict :S (PRODUCTIEFOUT)
met de netwerkaart dus.

Ik heb hem moeten opsturen en heb volgens mij een andere netwerkkaart gekregen :D

Ik hoop dat je iets hebt gehad aan mijn uitleg ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan