WLAN weg, probleem met netwerkadapter in laptop HP Pavilion 6000

Status
Niet open voor verdere reacties.

DHHF

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Berichten
2
Hallo,

ik heb een HP pavilion 6000 laptop van nog geen jaar oud en ik krijg de verbinding met het draadloze netwerk niet meer tot stand. Het gekke is, dat hij het al die tijd gewoon goed heeft gedaan, maar sinds korte tijd krijg ik het niet meer voor elkaar. Normaal kan ik met 1 knop in 1 keer alle draadloze functies aan en uitzetten (bluetooth en WLAN) en staat dit ook in mn HP wireless assistant schermpje, maar de WLAN is hieruit verdwenen en als ik verder met HELP ga zoeken verwijzen ze me steeds naar systeembeheer maar daar heb ik alle opties ook al gehad. Alles uit HELP heb ik al geprobeerd, wanadoobox gereset, al het relevante van de HP-site al gedownload en geinstalleerd *drivers, updates etc* en heel even deed hij het weer, maar sinds die ene dag krijg ik het nu niet meer voor elkaar. Gegevens: Windows Vista, netwerkadapter is NVIDIA nForce Networking Controller met als stuurprogramma 65.7.4.0 *zo ver mogelijk geupdate*, router is van Linksys WAP54G (maar ik denk dus niet dat het daar aan ligt want die heeft het steeds goed gedaan). Tijdens het googlen kwam ik wel een artikel tegen waarin stond dat HP dit probleem vaker zou hebben, maar of het werkelijk relevant is weet ik eigenlijk niet:)

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?:confused:
Alvast bedankt
 
Dat wordt een lastige zo vanachter een beeldschermpje. Wat ik wel kan bedenken is een min of meer schone netwerkinstallatie:
verwijder de netwerkverbindig (voor zover nog aanwezig), verwijderen de Wanadoo software (voor zover aanwezig) en start opnieuw op.
Installeer je netwerkverbinding eens helemaal vanaf punt 0, wie weet..............
 
Laatst bewerkt:
:(geprobeerd, helaas het probleem is er nog steeds. Ondertussen heb ik 5 minuten van 'verbinding met beperkte mogelijkheden' gehad, maar daar had ik ook niets aan:D

:confused: nog een andere leuke suggestie?
 
Helpdesk provider bellen en de installatie doornemen / checken?
 
Kijk ook voor de zekerheid in je apparaatbeheer of de desbetreffende netwerkkaart wel ingeschakeld staat.

Windows wil de netwerkkaart nog wel eens uit het niets uitschakelen..... bijvoorbeeld bij een lege batterij(Laptop)
 
Hallo DHHF

Welke vista heb je eigenlijk?
Kan ook aan de windows liggen.
En heb je gekeken of de wlan uit wordt
geschakeld voor stroom besparing.

Vr Gr Robin
 
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik heb vorig jaar april een HP Laptop Pavilion 6000 aangeschaft. Bluetooth was gelijk defect, maar daar kon ik mee leven.

Na een half jaar plots de netwerkkaart verdwenen! Diverse mensen hebben er naar gekeken, maar er was niks loos met de netwerk kaart. De laptop zag hem gewoon niet.

Een tijdje met een kabel gewerkt valt plotseling de hele laptop dood. Met HP contact opgenomen en alle problemen verteld. In de laptop is een nieuw moederbord gekomen, en alles was weer prima. Behalve de bluetooth, dat was gelijk weer defect. Nu een half jaar verder is weeeeeeeeeeer mijn netwerkkaart verdwenen, om kotsmisselijk van te worden. Binnenkort zal de crash ook wel weer komen en zal ik wel weer een fortuin kwijt zijn aan de reparatie.

Jippie! :confused:
 
vista netwerkadapter

hallo
naar het installeren van vista ultimate,kon ik geen verbinding met het net maken.
de pc geeft aan dat er geen adapter te vinden is.
bij apparaten beheer is ook niks te zien.
diverse test gedaan,maar de adapter is niet te vinden.
mijn vraag is dan ook?waar haal ik de adapter vandaan.
waar kan ik hem downloaden.

mvg...frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan