Wlan wil niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb hier een laptop waarbij de Wlan maar niet automatisch wil starten na het opstarten van de laptop.
Nu moet ik dit steeds handmatig doen met de Fn + 2 toets combinatie om de Wlan te starten. Daarna pakt ie wel gewoon goed de netwerkverbinding op.

Waar kan ik instellen dat de Wlan automatisch aan gaat met het opstarten van de laptop??(ik denk iets met de services maar welke?)

P.S>
De Wlan adapter is een Atheros AR5005G

Hoi,
ga onder apparaatbeheer naar je Wlan-adapter, klik rechts>eigenschappen>energiebeheer en kijk of aangevinkt staat "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen". Zo ja uitvinken dus.
Het is mss handig wat info over je laptop te geven en welk besturingssysteem.

Laatst bewerkt:
- Zit er een wireless aan/uit knopje op je laptop
- Kijk eens in start - configuratiescherm - systeem - apparaatbeheer - klik dan eens met je rechtermuisknop op je netwerkkaart en kijk eens of hij op uitgeschakeld staat? Zo ja, dan weer inschakelen
- Staat de wlan service aan? Start - configuratiescherm - systeembeheer - services - Bij WLAN autoconfig moet dan gestart staan

Er zij series pc waar je dus inderdaad altijd FN + F@ moet starten om de Wlan aan te zetten.
Zij hebben bewust gekozen voor die constructie zodat je altijd bewust online gaat.
Ik meen dat o.a. bepaalde series Fujitsu-Siemens zo werken.

Het is een Fujitsu-Siemens Amilo L7320

Zoals ik al vermoedde!
Dan is FN+F2 dus altijd de tussenstap.

:)

Laatst bewerkt:
Ga ik vanavond thuis proberen, ik laat het weten.

Jammer :shocked: al het bovenstaande geprobeerd maar helaas wil dat niet lukken.

Bestaat er niet een progje dat een toetsaanslag kan vastleggen wat je dan in het opstarten menu zet.
Ik kwam via een link hierboven ook wel zoiets tegen maar dat ging ook niet omdat ik geen "keycode" van de amilo heb voor FN+F2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan