Wlankabel of utpkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RinusNoord

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo allemaal

Ik moet binnenkort mijn modem verplaatsen (caiway)
Nu is mijn vraag omdat de modem verder van mijn router komt,
of ik daar een gewone utp kabel voor kan gebruiken of moet het speciaal een wlan kabel zijn.
Ik weet nl, niet of daar verschil in zit?.

Mvg, Rinus.

Een Draadloze kabel, vraag je nou serieus het verschil tussen een draadloze kabel, en een UTP kabel?! Volgens mij bestaat er niet iets, zoals een draadloze kabel...

In ieder geval, een willekeurig UTP kabeltje werkt prima. Las gister een post dat Cat5e aan te raden is.

Wlan staat voor Wireless Local Area Network. Draadloos dus.
Ik denk dat je WAN bedoeld.

Als je het hebt over de kabel die vanuit het TV stopcontact naar het modem gaat zal het een coax kabel zijn en geen UTP.
De kabel van modem naar router is UTP.

Laatst bewerkt:
Hallo Probleempjes.

Nee ik weet ook wel dat er geen draadloze kabels zijn.
Maar de kabel van de modem naar de router noemen ze meestal een wlan kabel.
Dus daarom is mijn vraag kan dat ook met een gewone normale utp kabel!

Mvg, Rinus.

Lees de aanvulling in mijn vorige post.

WAN kabel = Algemene aanduiding van 'Netwerkkabel' = gewone straight-through UTP kabel = UTP patch cable
Uplink kabel = Kruiskabel = UTP cross cable

Samengevat: Jij hebt een 'gewone' netwerkkabel nodig voor koppeling met de WAN aansluiting van je (draadloze) router.
Als je hem tegenkomt met de aanduiding Patch-kabel of Kruis-kabel, dan moet je (dus) de Patch-kabel hebben.

CAT5(e), CAT6 of CAT7 komen in aanmerking, mocht je dat op de verpakking als aanduiding aantreffen.

Succes,

Tijs.

Oke Denties bedankt!

Dat wou ik weten omdat ze het altijd bij een modem of een router het hebben over een wan kabel.
Vroeg ik mezelf af is dat dan anders dan een utp kabel vandaar mijn vraag dat was alles.

Mvg, Rinus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan