WLM blijft actief in land van herkomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Mijn beste vriendin heeft haar werklaptop ingeleverd bij haar werkgever en WLM geheel van die pc verwijderd. Ook heeft ze ee nieuw wachtwoord aangemaakt. Daarna is ze verhuisd naar Australie maar op een of andere manier is haar account toch nog actief.

Ik zag namelijk dat ze soms online was en stuurde wat berichten. Kreeg ik op een gegeven moment haar oude baas aan de chat. Mijn vriendin is erg geschrokken en weet niet wat ze nu nog kan doen. Wie heeft raad?
 
Raar verhaal.
Misschien een of andere vorm van conferentie wat dit veroorzaakt?
Het lijkt me niet dat haar oude baas toegang heeft en daar ook nog eens gebruik van maakt.
Het wachtwoord wijzigen heeft blijkbaar ook niet geholpen.

De account opheffen zal het probleem in ieder geval oplossen, maar ik weet natuurlijk niet hoe vervelend dit is voor de vriendin.

Mvg Leo
 
Ik vind het ook een vervelend verhaal, maar heb zelf zoiets ook een keer meegemaakt. Via hotmail kon ik meerdere accounts zien, maar ja als je je wachtwoord wijzigt zou dit niet meer mogelijk moeten zijn. Ik hoop dat ze haar account niet hoeft te wijzigen.
 
ze heeft vast Windows live messenger haar wachtwoord laten onthouden. zelfs als het wachtwoord veranderd is, kan je toch nog steeds aanmelden ermee.

ook als je Windows Live Messenger hebt verwijderd van je pc, en die word er achterna terug opgezet, kunnen de "onthouden wachtwoorden" nog steeds gebruikt worden indien het mailadres gekend is.
 
Daar zat ik ook aan te denken. Is dat nog te veranderen als je in een ander land zit of moet ze haar hele account dan veranderen wat ik niet hoop??
 
wel, als ze nog aan haar account kan, zou ik zeggen: ga eens naar haar ex-werkgever, en vraag hem of hij (in verband met die WLM problemen) het OS van die laptop eens opnieuw kan installeren?

normaal zou dit het moeten verhelpen.
 
Dat is een beetje lastig. Haar ex-werkgever woont en werkt in Indonesie en zij is naar Australie verhuist. Ik vraag me af als zij nu haar wachtwoord weer veranderd en het niet op onthouden zet en daarna opnieuw een nieuw wachtwoord aanmaakt en het dan wel op onthouden zet (in Australie dus) of ze dan van het probleem verlost is.
 
nee, het moet eigenlijk gebeuren via de oude laptop (daar alles doen: wachtwoord onthouden uitzetten, opnieuw opstarten en kijken of het nog zo doet, wachtwoord veranderen, ...)
 
Dan heeft ze een probleem. In ieder geval bedankt voor jullie bijdragen.
 
Dat zou toch niet zo mooi zijn, als een veranderd wachtwoord op deze manier omzeild kan worden.
Ik ben aan het experimentern geslagen ermee, maar bij mij is na enige tijd het account niet meer toegankelijk.
Mocht dit toch het probleem zijn, dan wil de ex- baas misschien meewerken om een keer uitteloggen en het vinkje weg te halen.
Mogelijk dat Hotmail ondersteuning hier iets aan kan doen.

Een andere optie is om te kijken of het ID van de exbaas is toegevoegd.
Deze verwijderen verhelpt dan het probleem.
Dat kan hier
 
Ik ga het haar voorleggen. Ik had haar ook gezegd dit te melden bij haar ex-baas, maar daar heeft ze een beetje moeite mee. Het is dus de tip om bij het verlaten van je pc niet alleen je ww te veranderen maar ook op niet onthouden te zetten.

Ik merkte het trouwens toen ik steeds zei hallo, en ineens haar exbaas te spreken kreeg. Toevallig ken ik die, maar toch erg netjes is dit niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan