WLM doet heel erg vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

creabea

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2000
Berichten
62
hallo,

sinds een week heb ik een nieuwe laptop met Windows 7 met WLM

ik heb in WLM mijn account met hotmail aangemaakt en ook mijn account van mijn provider upc

ik kreeg keurig alle mail binnen bij de accounts waar het bijhoort en had het icoontje aan de taakbalk vastgemaakt

van de week werkte het icoontje niet meer, ook niet via de startknop maar ook niet meer in IE.

Heb uiteindelijk het icoontje van de taakblak verwijderd en ben via hotmail in gaan loggen, alles stond er nog in.

Gisteren even gecheckt of het envelopje in IE nog steeds niet werkt en tot mijn grote verbazing werkte het.
Heb het icoontje weer aan de taakblak vastgemaakt, maar nu kan ik zomaar mijn WLM in zonder zelfs miijn wachtwoord in te voeren.

Als ik op het inlogscherm niks invoer en op het rode X klik, of zelfs op annuleren, start toch WLM en zie dan al mijn mailboxen.

Vandaag was het zelfs zo dat email bestemd voor mijn upc account in hotmail terecht komt.

Vannochtend gelijk de laptop grondig gescand maar er was niets te vinden kwa virus of zoiets.

Wat moet ik nu verder doen om dit vervelende euvel te verhelpen?
 
Hoi,

WLM is geen kaboutertje hoor .... maar tijdens de installatie wordt wél gevraagd of je accounts uit een ander programma wilt importeren.
WLM is namelijk in staat om op een overzichtelijke manier meerdere mail-accounts te beheren.
Érgens moet je toch toestemming hebben gegeven om dit te doen ..... :confused:
De oplossing is even eenvoudig:
In WML:
menu Extra > Accounts...
en verwijder de accounts die je niet door WLM wilt laten beheren.
 
en ik ben sneeuwwitje niet en weet ook niet alles :D

op een nieuwe laptop heb je natuurlijk nog geen emailaccount en er moet er wel 1 ingevoegd worden, dus vandaar misschien dat ik op ja klikte (of zoiets)

De optie upc account verwijderen maakt niets uit, ik kan er toch wel inkomen zonder wachtwoord, althans op mijn eigen laptop dan.
Ik wil ze graag samen houden anders moet ik voor mijn upc mail weer elders inloggen.

kan ik dat weer ongedaan maken, dat ik zonder aanmelden in me mailbox kom? Ik gebruik liever m'n wachtwoord.
 
volgens mij hier niemand die mij verder kan helpen

heb net mijn upc-account verwijderd bij windows live mail
maar krijg nog steeds email binnen van upc in mijn hotmailaccount :shocked:

iemand hier een verklaring voor????????
 
volgens mij hier niemand die mij verder kan helpen

heb net mijn upc-account verwijderd bij windows live mail
maar krijg nog steeds email binnen van upc in mijn hotmailaccount :shocked:

iemand hier een verklaring voor????????

Dat heb je binnen je hotmailaccount ook je UPC account geactiveerd, kijk daar maar eens dieper in . Hotmail wordt zo langzamerhand een toverdoos en ik raad iedereen aan hotmail er uit te gooien en desnoods te vervangen door een Gmail account. Zelf heb ik WLM er helemaal afgegooid en vervangen door Thunderbird, die bevalt mij beter.
 
Laatst bewerkt:
Heb het icoontje weer aan de taakblak vastgemaakt, maar nu kan ik zomaar mijn WLM in zonder zelfs miijn wachtwoord in te voeren.

Als ik op het inlogscherm niks invoer en op het rode X klik, of zelfs op annuleren, start toch WLM en zie dan al mijn mailboxen.

Vandaag was het zelfs zo dat email bestemd voor mijn upc account in hotmail terecht komt.

Volgens mij haal je twee zaken goed door elkaar:
1. WindowsLiveMail en
2. je 'webaccount' via Live.nl (of Hotmail.com).

Bij het eerst heb je gewoon een programma op je computer staan (net als vroeger Outlook Expres) dat 'automatisch' je mail afhandelt van de accounts die je in WLM hebt aangemaakt.
Welnu: in WLM heb je twee accounts aangemaakt: je hotmailaccount én die van UPC. Dat is althans wat je in je oorspronkelijke bericht duidelijk hebt aangegeven.
Dat betekent dus, dat ook je mail van UPC in WindowsLiveMail wordt binnengehaald.

Bij het laatste moet je inderdaad inloggen met je mailadres en wachtwoord. Dat kan je ook op een computer van een ander en daarom heet het ook 'Webmail'

Eerlijk gezegd: ik snap je probleem niet .... :(
Tenzij je ook onder hotmail (hotmail.com of live.nl) een tweede mailadres hebt ondergebracht, want daar kan het namelijk ook.
 
Laatst bewerkt:
Origineel gepost door creabea
Heb het icoontje weer aan de taakblak vastgemaakt, maar nu kan ik zomaar mijn WLM in zonder zelfs miijn wachtwoord in te voeren.

Als ik op het inlogscherm niks invoer en op het rode X klik, of zelfs op annuleren, start toch WLM en zie dan al mijn mailboxen.

Vandaag was het zelfs zo dat email bestemd voor mijn upc account in hotmail terecht komt.

Dit is/was dus het probleem

heb uiteindelijk maar mijn upc-account uit WLM verwijderd en even getest of ik nog mail van upc binnen krijg. Dit gaat nu goed, log nu in op upc webmail voor mijn upc-account.

Het inlogprobleem in WLM is nog niet opgelost, maar heb gemerkt dat dit alleen op mijn laptop is, op de laptop van mijn man moet ik wel inloggen.

Ik wil dus eigenlijk dat ik op mijn laptop ook moet inloggen in WLM en dat krijg ik maar niet voor elkaar :eek:
 
heb dus te vroeg gejuigd

ik krijg nog steeds mail binnen van upc :mad:

je hebt gelijk Menno, het is een toverdoos aan het worden, maar waar zit dan die activatie van upc, heb alles nog eens goed nagekeken maar kan echt niks vinden
 
probleem met upcmail ontvangen is opgelost, het zat inderdaad erg diep in hotmail want het was alleen te vinden in de engelse website.
daar stond dus miijn upc adres waarvan ook email opgehaald moest worden :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan