WLM verdwenen - kan geen herinstallatie uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdrideGroot

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2011
Had probleempjes met WLM. Programma vanaf internet eroverheen geplaatst, programma verdwenen. Systeemherstel werkte ook niet! Probeer opnieuw WLM (Essentials) te installeren, maar installer zegt dat het nog op mijn comp staat. Niet te vinden, ook niet in uninstall-prorgamma's. Ook exe als msnmsgr niet te vinden. Kortom, Live Mail krijg ik niet meer aan de praat (de e-mails in de eml-bestanden staan nog wel op comp).

Welkom op Helpmij!

1. Download Windows Installer CleanUp Utility naar je bureaublad.

Vink de oude versie(s) van Windows Live Messenger aan.

2. Download TFC en sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op.

3. Download Live Messenger 2011 hier opnieuw en installeer deze.

Kende Helmij.nl niet. Wat een snelle reactie.

Tweede regel is: Vink de oude versie(s) van Windows Live Messenger aan. Dat gaat (dus) niet want die zijn onvindbaar. De rest geprobeerd. maar wat ik ook doe, bij herinstallatie Live Messenger 2011 verschijnt meteen het bericht dat alles al is geïnstalleerd. Ook als ik handmatige installatie aanklik, krijg ik te zien dat alles al op mijn computer staat. Maar hoe ik ook zoek (ben redelijk ervaren computeraar), geen bestanden of exe's te vinden.

Allemaal geprobeerd, incl. Win7 Manager. De eml'sen staan er nog, adresboek onvindbaar evenals de programma-onderdelen. Ook na regclean enz. blijft installer zeggen dat de programma's op mijn computer staan. Er staan twee exe-foles (winmail.exe) op comp, onder programfiles en programfilesx86, maar die doen het niet.

Dat lukt niet... Noch via Verkenner, noch na verwijderen attributen, noch via Dos-prompt, noch in Veilige Modus. Meldingen: Toegang geweigerd en/of geen toestemming om bestand te verwijderen van Trusted Installer.

Ook handmatig kan ik in de Registry de verwijzingen naar WinMail niet verwijderen...

Het is me niet gelukt de zaak op te lossen. Heb intussen Mozilla Thunderbird geïnstalleerd en de e-mails uit Windows Live daarnaartoe gesleept. Mijn adresboek is en blijft spoorloos, heb een verouderd adresboek van laptop geïmporteerd. Nog eens een poging WinLive opnieuw te installeren mislukte opnieuw, de twee winmail.exe bestandjes krijg ik op geen enkele manier verwijderd. Systeemherstel, dat vastliep op de wijzigingen ten tijde van verdwijning WinLive, werkt weer keurig. Ik laat nu de boel de boel, want in een hele schone herinstallatie van Win7 heb ik geen trek. Bedankt voor de adviezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan