wm 6.5

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0556

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
hallo,

ik heb een htc touch diamond met wm 6.1 (wm= windows mobile) hoe kan ik er windows mobile 6.5 opzetten?

tom

die had ik al doorgelezen, ik vind hem nog al ingewikkeld. is er ook een Nederlandse handleiding? ik zag trouwens ergens op een filmpje dat iemand gwoon een "rom" op de htc zette en dat hij toen gewoon wm6.5 had. is het echt zo makkelijk? (zo, ja waar kan ik dat rom bestandje downloaden) maar op die xda handleiding doen ze veel ingewikkelder en dan heb je veel meer downloads nodig dan dat Rom bestandje. hoe moet het nou echt?:shocked:

In feite is het in de XDA tutorial heel makkelijk uitgelegd. Download en installeer Hard-SPL, download daarna een ROM naar keuze, deze vind je hier in de verschillende threads (Note: Er zijn allemaal verschillende versies, en deze zijn dan ook nooit "af". Een final bestaat dus niet, aangezien WM constant wordt verbeterd.). Daar kun je een zip/rar downloaden dat een ruu_signed.NBH bestand bevat, en vaak ook nog een CustomRUU. Dat zip/rar bestand pak je uit, en dan open je de CustomRUU. Even de instructies op je scherm volgen en je bent er.

Is het niet helemaal duidelijk, ga je dan nog eens goed inlezen in de eerder genoemde thread. Het lijkt moeilijk, maar dat is het niet.

Laatst bewerkt:
ga het zo snel mogelijk proberen, als er fouten zijn of als ik iets niet snap, dan meld ik dat wel:thumb: (nadat ik het nog eens goed heb gelezen)

ik heb net op die link van die roms geklikt en waar vind ik de roms? ik kan de goeie "post" niet vinden met de roms

De link die ik je eerder gaf was naar een bepaalde sectie van het XDA Developers forum (in dit geval Touch Diamond / Rom Development). In deze sectie worden voornamelijk threads geplaatst waarin de developers hun ROM's kunnen laten zien en ter download aanbieden.

Even een voorbeeld: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=593678. In de eerste post staat meestal wel een link naar de download (d.m.v. downloadknop of kale link), zoniet is daar vrijwel altijd een verwijzing voor.

In de titel van de thread vind je meestal wat gegevens over de ROM. Zoals build, aanwezigheid van een UI als Sense, de taal enz.

Verder altijd de eerste post GOED doorlezen, voor het geval je over eventuele opmerkingen of downloadlinks heen leest.

Laatst bewerkt:
Zolang jij niet aan het kabeltje zit tijdens de update is dat wel veilig ja. Verder raad ik je aan niet via de ActiveSync methode te werken, maar via het TriColor scherm wat je kunt activeren tijdens het aanzetten van je toestel. Scheelt weer tijd en eventuele rare meldingen.

Zie je nou dat het makkelijk is? :)

Ga eens op verkenning binnen XDA, en zoek even een leuke rom. Ze zijn er immers in alle soorten, maten en stijlen.

CDMA is een apart type toestel voor andere netwerken buiten europa dacht ik. Is voor jou niet relevant.

Laatst bewerkt:
Dat hangt volledig af van jouw wensen en eisen. Ga ze gewoon eens uitproberen. :)

Ik zie op XDA wel dagelijks threads met de vraag welke ROM het beste is, allen zeggen ze hetzelfde als hierboven. Lees de verschillende topics eens door, bekijk welke programma's erin zitten, zoek naar screenshots, buildnummers, enz. Dat wereldje is eindeloos.

Ben zelf ook actief binnen XDA, maar dan vooral in het SE Xperia gedeelte.

Laatst bewerkt:
Heb er wel iets aan toe te voegen. Indien er Hard-SPL op je Touch Diamond staat en je flash lukt niet, dan geen nood. Zet de telefoon terug op TriColor, en begin opnieuw met flashen.

Overigens is het ook leuk de verschillende Radio's uit te proberen. Goed lezen wat de gebruikers ervan zeggen, bijvoorbeeld accugebruik, switchen tussen netwerken en bereik.

denk dat ik een goeie rom heb gevonden.... zeg het wel ff als ik nog problemen heb:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan