wmiprvse.exe neemt heel veel CPU in gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

LGiaccotto

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Berichten
188
Hallo,

Ik zit met een merkwaardig probleem. wmiprvse.exe is een proces dat draait op mijn Vista machine. Volgens het internet is dit een proces van Microsoft zelf. Probleem is dus dat deze steeds tussen de 25 tot 100 % CPU in gebruik neemt.

Op internet heb ik er al het nodige over gelezen, en men raadt aan dit proces niet te stoppen. Ook wordt er gezegd dat als deze niet in de system32 map staat het een virus is.

Echter, als ik probeer het proces alsnog te stoppen doet deze dat simpelweg niet, en als ik achter de bestandslokatie probeer te komen krijg ik niks te zien.

Ik heb met AVG een complete scan uitgevoerd maar volgens AVG heb ik geen virus. Ook heb ik met CCleaner de boel leeg gegooid en ook dit had geen effect. Het enige wat wel eventjes hielp was HitManPro te draaien, echter was na 2 dagen het probleem weer terug.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan hij/zij mij alstjeblieft uit deze hel helpen?

Vriendelijke groet,

Lennart Giaccotto
 
je zou eens kunnen scannen met glary utilities of ook wordt aangeraden uniblue, ik heb dit wel maar is betalende...
Je kan er natuurlijk ook wel gratis aan geraken maar ik mag geen links zetten dus...:rolleyes:
 
vriendelijk bedankt vor de support maar ik heb het inmiddels zelf kunnen oplossen. het bleek om nbmon.exe te gaan. een klein programma van asus. deze maakt gebruik van wmi, en was fout geinstalleerd.

groeten
Lennart Giaccotto
 
dat is even goed als je het zelf kan oplossen :thumb: :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan